پیش بینی قیمت دلار ۲۵ آبان ۱۴۰۲-راهبرد معاصر

پیش بینی قیمت دلار ۲۵ آبان ۱۴۰۲

قیمت دلار امروز با کاهش محدود به کف کانال ۵۱ هزار تومانی رسید. این نوسانات ۱۰۰ تومانی از ابتدای هفته برقرار است و دلار را از پله ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومانی به کف کانال کشانده است. برخی معامله‌گران معتقدند دلار به کریدور پایین‌تر برنمی‌گردد و این به خواست سیاست‌گذار است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۴ - ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 15
کد خبر: ۲۱۳۸۲۲

به گزارش راهرد معاصر؛ قیمت دلار امروز کاهش ۱۰۰ تومانی داشت و به کف کانال ۵۱ هزار تومانی برگشت. این اسکناس که در بعضی ساعات روز جاری وارد کانال ۵۰ هزار تومانی شد، با فشار تقاضا به محدوده ۵۱ هزار تومانی برگشت. امروز دلار با قیمت ۵۱ هزار تا ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد.

در هفته جاری با وجود رخدادهای سیاسی نظیر سفر رئیس جمهوری به عربستان،‌ سفر وزیر امور خارجه به مقر سازمان ملل و کلید خوردن استیضاح وی در مجلس، اما دلار در محدوده‌ای مشخص گرفتار بود.

بررسی بازار ارز حاکی از تعادل در عرضه و تقاضاست. معامله‌گران می‌گویند دلار در کریدور ۵۰ هزار تومانی تثبیت شده و این به خواست سیاست‌گذار است. آنها روند این اسکناس را حرکت رنج می‌دانند. به اعتقاد فعالان بازار ارز، با وجود اینکه دخالت سیاست‌گذار مانع افزایش قیمت دلار می‌شود اما نهاد تصمیم‌گیر توانایی این را دارد که قیمت را به کریدور چهارم برگرداند، که نمی‌خواهد.

معامله‌گران بازار ارز معتقدند در صورتی که دلار به کریدور ۴۹ هزار تومانی برگردد تقاضا برای خرید این اسکناس افزایش می‌یابد. آنها می‌گویند الگوی فعلی دلار همان نقشی است سیاست‌گذار برای اسکناس آمریکایی در کانال ۴۸ و ۴۹ هزار تومانی طراحی کرده؛ یعنی حرکت الاکلنگی با نوسانات محدود.


تحلیلگران بازار نیز ریتم هفته پایانی آبان را باثبات با نوسانات حرکتی محدود توصیف می‌کنند. به اعتقاد آنها شرایط جنگی در خاورمیانه به سمت صلح در حال حرکت است و شاید از آتش‌بس بیشتر صحبت می‌شود و این به ثبات بازارها کمک می‌کند.

تحلیلگران اقتصادی محدوده معاملاتی دلار را بالای کانال ۵۰ هزار تومانی پایدار می‌دانند. آنها کف ۵۰ هزار تومان و سقف ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان را به عنوان حمایت و مقاومت فعلی اسکناس آمریکایی در نظر می‌گیرند.


با این وجود کارشناسان اقتصادی روند صعودی آهسته و پیوسته را برای دلار پیش‌بینی می‌کنند. دلیل آنها برای این تحلیل، روند رشد خروج سرمایه از کشور است. آنها معتقدند هر چند این خروج سرمایه به خاطر رکود بازارهای مولد و سرمایه، مسکن و سهام مقداری افت کرده است، اما نسبت به افزایش قیمت دلار آلارم می‌دهد. بنابراین برگشت دلار به کریدور ۴۰ هزار تومانی دور از ذهن است.

امروز قیمت دلار در بازارهای مجاور روند کاهشی داشت. در روز جاری قیمت دلار سلیمانیه با کاهش ۲۲۰ تومانی به کانال ۵۰ هزار تومانی برگشت و روی قیمت ۵۰ هزار ۹۲۰ تومان ایستاد. دلار هرات نیز کاهش ۱۵۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد. درهم امارات همانند روز گذشته نوسان زیادی داشت. امروز درهم امارات با کاهش ۵۰ تومانی به کانال ۱۳ هزار تومانی برگشت و با قیمت ۱۳ هزار و ۹۷۰ تومان معامله شد./تجارت نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار