هشدار هواشناسی درباره باران، صاعقه و کاهش دما در ۱۲ استان کشور هواشناسی: تهران آخر هفته چهار درجه سرد می‌شود اعلام زمان برگزاری آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا سال ۱۴۰۴ ایتا از دسترس خارج شد انحلال شورای شهر کرمانشاه رسماً ابلاغ شد جزئیات بازداشت ۱۳ نفر در شهرداری و شورای شهر کرمانشاه اعلام نتایج نهایی پذیرش دانشجو–معلم ۱۴۰۴ / جزئیات ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان + لینک جزئیات وام قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیونی برای هنرمندان معلول ارتفاعات تهران آخر هفته بارانی می‌شود وزارت بهداشت: سکته قلبی عامل ۲۴ درصد مرگ‌ها در ایران است افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در سال ۲۰۲۵ شهردار سابق و ۵ کارمند شهرداری نورآباد دستگیر شدند ماجرای تجمع بازنشستگان تأمین اجتماعی در چند شهر چه بود؟ این کلاهبردار فضای مجازی را شناسایی کنید + عکس راهنمای جامع ثبت‌نام و شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۵ وزیر آموزش و پرورش پیگیر تعیین وضعیت نهضتی‌ها

صحرایی: روزمرگی مانع بهره‌وری آموزش و پرورش شده است

وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی آموزش و پرورش، ارتقای بهره‌وری، چالش‌ها، راهبردها و راهکارها گفت: روزمرگی یکی از چالش‌هایی است که مانع بهره‌وری ما شده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 14
کد خبر: ۲۱۳۵۱۴

به گزارش راهبرد معاصر. همایش ملی آموزش و پرورش، ارتقای بهره‌وری، چالش‌ها، راهبردها و راهکارها، امروز در اردوگاه بین‌المللی شهید باهنر تهران برگزار شد.

 

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در این همایش اظهار کرد: روزمرگی یکی از چالش‌هایی است که مانع بهره‌وری ما شده است. مدیرخوب مدیری است که مانع را بر دارد و این بهره‌وری است.

 

وی با اشاره به مدیریت بخشی و موازی، گفت: روزی که وزیر آموزش و پرورش شدم، پیامم به کل آموزش و پرورش یک کلمه دو حرفی بود و آن هم «یک» بود و گفتم ما یک نظام هستیم.

 

صحرایی تصریح کرد: آموزش و پرورش یک کل یکپارچه باید باشد و بهره‌وری کردن آموزش و پرورش، همدلی و همگرایی است؛ اولین چیزی که ما را بهره‌ور می‌کند، نگرش سیستمی و هم‌افزایی است. تولید شوراها یعنی ضعف در فرایندهاست. اگر شبکه نشویم بهره‌ور نخواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه راهکار دیگر، تمرکز بر داشته‌هاست، گفت: آیا یک میلیون و 600 هزار بازنشسته ثروت کمی هستند؟ چه زمانی از تجارب آنها را جمع‌آوری کرده و از آنها بهره مند شدیم.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آیین‌نامه مسیر رشد معلمی آماده شده است، افزود: در نظر دارم معلمان و پژوهشگران آن را ببیننند و اگر نکته ای هست، اعلام کند.

 

وی با بیان اینکه اگر یادگیرنده نشویم نمی‌توانیم یاددهنده خوبی باشیم، گفت: نکته بعدی خلاقیت است. تا کی می‌خواهیم بخشی از مسأله، به جای راه حل باشم./ فارس

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار