نیویورک تایمز: جنگ غزه به صنعت هوانوردی آمریکا آسیب خواهد زد-راهبرد معاصر
واکنش عراقچی به تصمیم احتمالی اتحادیه اروپا مبنی بر تحریم خطوط کشتیرانی ایران پیام تسلیت حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی به مناسبت شهادت «محمد عفیف» موافقت بایدن با به‌کارگیری موشک‌های دوربرد توسط اوکراین علیه روسیه کشته‌شدن ۸ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق زمین‌لرزه ۶.۲ ریشتری در ژاپن هشدار «گروسی» نسبت به ایمنی نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین در پی حملات روسیه ادعای هاآرتص: نتانیاهو با پایان جنگ در لبنان موافق است، اما از غزه خارج نمی‌شود انفجار مقابل یک مسجد در وزیرستان پاکستان؛ ۷ نفر کشته و زخمی شدند ادعای واشنگتن پست: ترامپ به معامله با ایران فکر کرده است تروئیکای اروپایی در تدارک یک قطعنامه علیه ایران در شورای حکام در نشست عراقچی با مدیران ارشد رسانه‌ها چه گذشت؟ رئیس سازمان انرژی اتمی: قطعنامه جدید علیه ایران صادر شود سریع پاسخ می‌دهیم بمباران دفتر حزب بعث سوریه در بیروت + ویدئو جزئیات جدید از ماجرای جنجالی درز اسناد محرمانه اسرائیل کشته شدن ۴ تروریست در کرکوک

نیویورک تایمز: جنگ غزه به صنعت هوانوردی آمریکا آسیب خواهد زد

نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد که نگرانی‌ها از پیامد‌های تداوم جنگ غزه شرکت‌های هواپیمایی در آمریکا را وادار به ارزان‌تر کردن قیمت بلیط‌ها کرده که در نهایت به صنعت هوانوردی این کشور آسیب می‌زند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 18
کد خبر: ۲۱۴۱۲۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی آورده است که در بحبوحه نگرانی‌های مرتبط با درگیری در خاورمیانه و ادامه جنگ غزه، شرکت‌های هواپیمایی در آمریکا شروع به ارائه پیشنهاد قیمت‌های رقابتی از جمله برای مقاصد محبوب خارج از کشور مانند پاریس کرده‌اند.

بر اساس گزارشی که نیویورک تایمز منتشر کرد، قیمت بلیط هواپیما در آمریکا به بسیاری از مقاصد محبوب اخیراً به پایین‌ترین سطح خود طی ماه‌های اخیر رسیده است، به طوری که سفر در تعطیلات نسبت به سال گذشته بسیار ارزان‌تر است و همین امر باعث آرامش متقاضیانی شده که از افزایش قیمت انواع کالا‌ها و خدمات ناراضی هستند.

فراوانی رزرو و خرید بلیط در آمریکا نشان می‌دهد که بهبود سریع صنعت هوانوردی پس از همه‌گیری در بخش هوانوردی ممکن است در نهایت کند شود، زیرا عرضه بلیط افزایش یافته و در برخی مسیر‌ها از تقاضا فراتر رفته است.

در اوایل ماه نوامبر جاری، میانگین قیمت یک پرواز داخلی در آمریکا در حوالی روز شکرگزاری (آخرین پنجشنبه ماه نوامبر) نسبت به سال گذشته حدود ۹ درصد کاهش داشت.

طبق برنامه رزرو و رصد قیمت هاپر، پرواز‌های کریسمس هم حدود ۱۸ درصد ارزان‌تر شده است. موتور جستجوی سفر کایاک هم با نگاهی به طیف گسترده‌ای از رزرو بلیط‌ها در تاریخ‌های تعطیلات دریافته که قیمت پرواز‌های داخلی در روز شکرگزاری حدود ۱۸ درصد و در کریسمس ۲۳ درصد کاهش یافت.

کایل پاتر، ویراستار اجرایی وبلاگ مسافرتی Thrifty Travele هم می‌گوید: «در بسیاری از موارد، ما شاهد پایین‌ترین قیمت‌ها از زمان بازگشت سفر‌ها پس از کاهش آن در سال ۲۰۲۰ هستیم».

وی افزود: قیمت بلیت‌های داخلی در آمریکا از تابستان کاهش یافت و بلیط به مقاصد خارج از کشور وبه ویژه به اروپا اخیراً رایج شده است.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های هواپیمایی به دلیل کاهش تقاضا یا در برهه‌ای که رقابت شدید قیمتی وجود دارد، سعی می‌کنند به منظور جذب افراد بیشتر برای رزرو بلیط قیمت‌های خود را کاهش دهند. شکی نیست که رقابت در برخی مسیر‌ها شدت یافته است، اما کارشناسان سفر می‌گویند مشخص نیست که تقاضا در حال کاهش است یا خیر.

به گزارش گروه هواپیمایی امریکن ایرلاین، انتظار می‌رود جشن شکرگزاری امسال با نزدیک به ۳۰ میلیون مسافر تنها در بازار ایالات متحده رکوردی را برای سفر‌های هوایی ثبت کند. این رقم تقریباً ۹ درصد بیشتر از سال گذشته و ۶ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

اما برخی از خطوط هوایی می‌گویند تقاضا در خارج از تعطیلات و سایر دوره‌های اوج سفر کاهش یافته است. علاوه بر این، برخی از فرودگاه‌ها به قدری پرواز دارند که شرکت‌های هواپیمایی مجبور به کاهش قیمت برای پر کردن هواپیما شدند.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۲۱ مسائل آب و هوایی، کمبود خلبانان آموزش دیده، قطعات یدکی و هواپیما، از جمله عواملی بود که منجر به افزایش قیمت بلیط شده و هواپیما‌ها را از مسافر پر نگه داشته بود و به شرکت‌های هواپیمایی کمک کرد تا سود زیادی کسب کنند.

در این زمینه، جان گرانت، تحلیلگر ارشد شرکت OAG می‌گوید: صنعت هواپیمایی هرگز به انواع حاشیه سود و بازده سرمایه‌ای که در دو سال و نیم گذشته به دست آورده است، دست نیافته است و ما در حال بازگشت به صنعت عادی‌تر هستیم.

نیویورک تایمز افزود: برای بزرگترین خطوط هوایی ایالات متحده، روز‌های خوب به ویژه با افزایش تقاضا برای سفر‌های بین المللی. ادامه دارد، اما شرکت‌های کوچک‌تر با کرایه کمتر آسیب دیده‌اند و بسیاری از آن‌ها نتایج مالی ناامیدکننده‌ای را برای سه ماه منتهی به سپتامبر گزارش کردند.

این مدیران خطوط هوایی گفتند که تقاضا در حال ضعیف شدن است، قیمت‌ها در حال کاهش است و هزینه‌ها همچنان بالاست. آن‌ها می‌گویند که شرایط بد آب و هوا و کمبود کنترل کننده‌های ترافیک هوایی، پرواز را دشوارتر کرده است.

به عنوان مثال، شرکت هواپیمایی JetBlue Airways در سه ماهه سوم ۱۵۳ میلیون دلار ضرر کرد، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۵۷ میلیون دلار سود داشت.

این شرکت اخیراً اعلام کرد که پرواز‌ها را از بازار‌های شلوغ مانند نیویورک به بازار‌هایی که انتظار عملکرد قوی‌تری دارند، مانند کارائیب، منتقل می‌کند.

شرکت‌های هواپیمایی ارزان قیمت Spirit Airlines و Frontier Airlines اخیرا به سرمایه گذاران گفته‌اند که به دنبال کاهش ده‌ها میلیون دلاری هزینه‌ها هستند، زیرا شدت رقابت در برخی بازار‌های مهم منجر به کاهش قیمت و سود شد.

نیویورک تایمز گفته است: وقتی صحبت از مسیر‌های بین المللی می‌شود، تحلیلگران مطمئن نیستند که چرا قیمت‌های بلیط‌ها کاهش یافته و آیا پایین خواهند ماند؛ اما کاهش قیمت رزرو بلیط برخی از مسافران در پرواز‌های پاریس می‌تواند به این معنی باشد که خطوط هوایی بزرگ به زودی خود را با فشار مالی مواجه خواهند کرد یا این صنعت با وجود رونق خوب طی دو سال گذشته در حال بازگشت به حالت عادی قبل از همه گیری است.

این روزنامه آمریکایی با بیان اینکه تقاضا برای سفر‌های بین‌المللی ممکن است با چالش‌هایی مواجه شود که بخشی از آن به دلیل جنگ‌های خاورمیانه و اوکراین است، گفت: تحلیلگران هشدار می‌دهند که بسیاری از متقاضیان ممکن است نسبت به دو سال گذشته تمایل یا توانایی کمتری برای هزینه کردن در سفر داشته باشند. حتی اگر تقاضا همچنان قوی باشد، خطوط هوایی با خطر ارائه صندلی‌های بیش از حد در مسیر‌های محبوب خارج از کشور مواجهند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده