رسانه صهیونیستی: جنگ هم تمام شود گردشگران هرگز به اسرائیل پا نخواهند گذاشت-راهبرد معاصر

رسانه صهیونیستی: جنگ هم تمام شود گردشگران هرگز به اسرائیل پا نخواهند گذاشت

رسانه‌های عبری زبان علاوه بر اوضاع وخیم اقتصادی به ضربه سنگین عملیات طوفان الاقصی به صنعت گردشگری رژیم صهیونیستی اذعان کردند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 19
کد خبر: ۲۱۴۲۹۴

به گزارش راهبرد معاصر، پس لرزه های عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی که پیش از این بیشتر از بُعدهای سیاسی، نظامی و اقتصادی بررسی شده بود رنگ و بوی گردشگری نیز گرفته است.

 

در همین خصوص رسانه های عبری زبان اذعان کردند: حتی اگر فردا این جنگ به پایان برسد گردشگران هرگز به «اسرائیل» نخواهند آمد.

 

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز پیشتر در گزارشی به نقل از تحلیلگران اقتصادی از دورنمای نگران کننده اوضاع اقتصادی در فلسطین اشغالی همزمان با زمزمه طولانی شدن جنگ با گروه‌های فلسطینی در نوار غزه پرداخته بود.

 

بر پایه این گزارش، کارشناسان امور اقتصادی در ارزیابی خود از وضعیت بازار مالی «اسرائیل» همزمان با نگرانی از جنگ طولانی مدت ضد مقاومت غزه هشدار دادند که انقباض شدید تورمی و همچنین کسری بودجه بزرگ با ادامه روند طولانی مدت جنگ، اقتصاد تل آویو را تهدید می‌کند.

 

به اذعان روزنامه سرشناس انگلیسی، در حالی که رژیم صهیونیستی همچنان از تبعات حمله غافلگیرکننده ۷ اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) نیروهای فلسطینی در شوک عظیم فرو رفته، تعامل های مالی بسیاری از شرکت‌های تجاری در این رژیم تعطیل شده و خیابان‌ها از رونق فرو افتاده و نیمه خالی شده، زیرا جنگ به اقتصاد تل آویو ضربه زده است.

 

به نوشته فایننشال تایمز، عملیات طوفان الاقصی گروه‌های مقاومت غزه تاثیر مهلکی بر نیروهای ذخیره ارتش گذاشته و با فراخوانی ۳۶۰ هزار نظامی صهیونیست که یک رکورد در تاریخ این رژیم محسوب می‌شود موجب شده بسیاری از شرکت‌ها تهی از کارکنان و نیروی کار خود شوند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده