به گزارش راهبرد معاصر؛ فرهاد امین دهقان، مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این شرکت با تولید 2 گرید روغن پایه و انواع روغن موتور، علاوه بر سهم 70 درصدی صادرات روانکارهای صنعتی کشور، سهم 25 درصدی بازار روغن موتور کشور را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: در بخش بازار داخلی، با ورود به توزیع مویرگی و مستقیم محصولات، توانستیم بسیاری از چالش های عرضه توزیع و رسیدن محصول به دست مصرف کننده نهایی را رفع کنیم به طوری که هم اکنون در 29 استان کشور، توزیع مستقیم محصولات آغاز شده است.
امین دهقان با بیان اینکه "این شرکت معادل 4 همت برای توزیع روغن موتور در کشور، سرمایهگذاری کرده"، گفت: هماکنون محصولات این شرکت شامل برندهای "اسپیدی"، "مگلوب" و "آتا" از طریق شبکه مویرگی بهطور مستقیم در سراسر کشور توزیع میشود.
امین دهقان ظرفیت بازارهای منطقه اوراسیا را ظرفیتی بالقوه و قابل توجه برای ورود شرکت های ایرانی دانست و گفت: "آتا" برند جدید محصولات روغن موتور است که برای عرضه در کشورهای شمال ارس و استانهای شمال غربی کشور وارد بازار شده است.
وی ادامه داد: پروژه تولید روغن سبز در دستور کار قرار گرفته که این طرح با پیشرفت 30 درصدی در حال انجام است و پیشبینی میشود این طرح تا پایان سال آینده به بهرهبرداری برسد./تسنیم