اعلام محدودیت‌های ترافیکی محور‌های پرتردد کشور از ۱۳ تا ۱۷ خرداد سخنگوی شهرداری تهران: قطع درختان چیتگر و سرخه‌حصار به دلیل آفت‌زدایی و تنش‌های آبی در سال‌های گذشته است کاهش محسوس دمای تهران از چهارشنبه تشدید بارش در ۵ استان/ احتمال وقوع سیل ابتلای مادر به سرخجه می‌تواند سبب سقط جنین شود شهادت مأمور انتظامی در خوزستان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: سوالات امتحان نهایی قابل لو رفتن نیست/ اگر کسی مدرکی دارد، برای بررسی ارائه کند الزام به صدور فاکتور الکترونیک در میدان میوه و تره بار تهران رهاشدن بیش از ۳۰۰ گودال در تهران بازداشت ۵۵ تبعه بیگانه فعال در قاچاق سوخت‌ صدور «کد صحت» مدارک در استخدام نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی الزامی شد اختلال در امتحان علوم پایه نهم؛ رمز سوالات باز نشد ابتلای ۶۵۰۰ نفر به بیماری سل در ایران / ۲۴ درصد مبتلایان غیرایرانی هستند طوفان گرد و خاک محور زابل - زاهدان را مسدود کرد وضعیت آب و هوا، امروز ۱۱ خرداد ۱۴۰۴؛ افزایش نسبی دما در اغلب مناطق

صحرایی: در ارائه آموزش باکیفیت تنها مانده‌ایم

رضامراد صحرایی با بیان اینکه در ارائه آموزش باکیفیت تنها مانده‌ایم، از معاونت حقوقی ریاست جمهوری درخواست کرد تا ترک فعل‌هایی که در اجرای سند تحول بنیادین انجام شده است را به مثابه ترک فعل در اجرای قانون اساسی پیگیری کند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 06
کد خبر: ۲۱۷۱۷۷

به گزارش راهبرد معاصر، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش امروز در مراسم راهکارهای اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش منطبق بر قانون اساسی، اظهار کرد: اصل ۳۰ قانون اساسی آموزش رایگان و با کیفیت را مورد تأکید قرار می‌دهد و امروز می‌خواهم بگویم آموزش و پرورش، آینه عملکرد تمام نظام است و حتی نشان‌دهنده آینده کشور است.

 

وی افزود: سند تحول بنیادین از قانون اساسی تبعیت مطلق کرده است و در فصل ۸ سند تمام دستگاه‌ها نسبت به آموزش و پرورش تکلیف دارند اما این دستگاه تنها مانده است مثلا وزارت آموزش و پرورش در طرح نماد باید سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان را غربالگری کند و دستگاه‌های متولی متناسب با نتایج آن، ورود کنند اما تنها ماندیم.

 

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در ارائه آموزش با کیفیت تنها ماندیم و تبدیل شدیم به یکی از وزارتخانه‌های کشور و با ساختن دستگاه‌های موازی، تکالیف خود را نسبت به آموزش و پرورش انجام ندادند در حالیکه تمام بخش‌ها باید در خدمت آموزش و پرورش باشند.

 

صحرایی گفت: سلامت جسم، روح و فرهنگ سازی باید در مدرسه اتفاق بیفتد. وزارت بهداشت برای پیشگیری، وزارت ورزش برای نشاط و تربیت قهرمان و وزارت فرهنگ برای الگوسازی باید به مدارس بیایند اما مدرسه تنها مانده است.

 

وی با یک درخواست از معاونت حقوقی ریاست جمهوری گفت: تقاضا دارم ترک فعل‌هایی که در اجرای سند تحول بنیادین انجام شده است را به مثابه ترک فعل در اجرای قانون اساسی پیگیری کنید.

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: 12 سال از تصویب سند تحول بنیادین گذشته است اما مقدار اجرای آن مورد انتظار نیست، در برنامه هفتم توسعه یک بند آمده است که به تقسیم کار ملی برای اجرای سند تحول اشاره دارد و اگر تصویب شود، آنوقت تمام دستگاه‌ها در عمل مکلف به اجرای قانون هستند.

 

وی گفت: در این دولت سند تحول بنیادین را از بین سندهای دیگر در آورده و در صدر نشاندیم همچنین ترجمه سند به مدارس رفته است و می‌توانیم شاهد اجرای قانون اساسی از مجرای سند تحول بنیادین باشیم./ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار