برنامه آموزش و پرورش برای تربیت معلمان چند مهارتی و آموزش شیوه‌های جذاب تدریس-راهبرد معاصر
به‌کارگیری اتباع خارجی کار دست رستوران بین راهی داد آزار پرنده در حال انقراض در سواحل جنوبی توسط چند ماهیگیر + ویدئو توضیحات شرکت ثامن در خصوص آلوده بودن محلول دیالیز صفاقی جذب ۳۰ هزار نفر به آموزش و پرورش با آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان شیوه برگزاری کنکور ۱۴۰۴ تغییر می‌کند؟ ورود ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس و ساخت ۳۹ خط جدید مترو پایتخت پلیس: دستگیری سارقان ۱۰میلیاردی طلافروشی در تهران ماهواره چمران جدیدترین تست‌های خود را با موفقیت به انجام رساند ایلان ماسک: نورالینک برای از بین بردن درد گردن و کمر باید تراشه مغزی بسازد صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای شمال | سیلاب در راه است معاون وزیر آموزش و پرورش: آموزش و پرورش ملک جناح خاصی نیست/ از ظرفیت اساتید استفاده شود خبر خوش برای معلمان | کد ۱۹ استخدام ۶ هزار نفر برای وزارت آموزش و پرورش تایید شد جزئیات مسمومیت چند دانش‌آموز در شهرری | ماجرا چه بود؟ واکنش سازمان غذا و دارو به ماجرای محلول‌های دیالیزی آلوده دستگیری تبعه افغان مسلح در یافت آباد به اتهام قدرت نمایی

برنامه آموزش و پرورش برای تربیت معلمان چند مهارتی و آموزش شیوه‌های جذاب تدریس

وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر ضرورت تربیت معلمان چند مهارتی، آموزش شیوه‌های جذاب تدریس، باز طراحی نظام فنی و حرفه‌ای و نیز ایجاد شبکه ملی و باز طراحی کتاب‌های درسی گفت: وقتی با تعمق و تامل به مشکلات نگاه می‌کنیم به وضوح می‌توان دریافت که راه حل همه آن‌ها از اساس و بنیان در مدرسه است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۸ - ۰۲ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 23
کد خبر: ۲۱۹۷۹۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ رضامراد صحرائی با حضور در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و دیدار صمیمانه با مولفان و کارشناسان برنامه‌ریزی درسی پیرامون اهمیت نقش این سازمان به گفتگو نشست.

وی در این دیدار گفت: این سازمان که به مثابه قلب آموزش و پرورش است باید بیش از هر زمان مورد توجه قرار گیرد و این توجه از آن منظر است که همه بدانند سازمان پژوهش چه جایگاهی دارد و چگونه باید به آن نگریست لذا حضورم برای دومین بار در طی شش ماه گذشته نشان از اهتمام وزارت به این سازمان، مولفان کتاب‌های درسی و همچنین بدنه کارشناسی دارد.

صحرایی ادامه داد: وقتی با تعمق و تامل به مشکلات نگاه می‌کنیم به وضوح می‌توان دریافت که راه حل همه آن‌ها از اساس و بنیان در مدرسه است؛ و پس از رسیدن به شعار مدرسه قوی، ایران قوی اتفاقات خوب و راهبردی حتی در دستگاه‌های دیگر مطرح شد و این امر نشان می‌دهد که راه فهم و اندیشه ما و راه حل دائمی همه مشکلات مربوط در کشور، توجه ویژه به آموزش و پرورش و مدرسه است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: کتاب درسی اهمیت فوق راهبردی برای کشور دارد و هدف همه ما باید این باشد که تحولی سترگ در آینده جوانان رقم بخورد و تحقق این آرمان جز از مسیر مدرسه ممکن نیست و در مدرسه نیز تحول آغاز نمی‌شود مگر از برنامه درسی و راهنمای عمل که سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تولید کرده و به معلمان ارائه می‌کند.

صحرایی با بیان این مطلب که بار تحول به دوش سازمان پژوهش انداخته شده است، با اشاره به نظام‌واره شایستگی‌ها گفت: سازمان در پرورش نظام‌واره شایستگی‌ها حرفه‌ای عمل کرده و با صبر و تانی در مقابل شتابزدگی‌ها و نتیجه خواهی‌های عجولانه و غیرکارشناسی موفق عمل کرده است. بنده به رییس جمهور عرض کردم که نظام‌واره شایستگی‌های پایه آماده است، و ان‌شاءالله با حضور شخص ایشان در شورای عالی آموزش و پرورش که بعد از دو سال شکل خواهد گرفت، اولین مصوبه نظام شایستگی‌های باشد.

صحرایی در ادامه به ضرورت تربیت معلمان چند مهارتی، تربیت صحیح معلمانی که منتقل کننده قوی محتوا‌های کتب درسی باشند، ضرورت آموزش شیوه‌های جذاب تدریس، باز طراحی نظام فنی و حرفه ای، تقویت مجلات رشد و ضرورت در دسترس قرار دادن آسان برای معلمان، بهره گیری از پژوهش‌های پیرامون نظام تعلیم و تربیت و استفاده از آنان در دوره‌های ضمن خدمت و نیز ایجاد شبکه ملی و باز طراحی کتاب‌های درسی مطالبی بیان کرد و افزود: نقطه شروع تحول در آموزش و پرورش در سازمان پژوهش است؛ زیرا شما مطلب و انتظاری را تبدیل به یک درس و آن درس در اختیار دانش آموزان ما از طریق معلمان قرار می‌گیرد. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده