آغاز گشت زنی مشترک نیروهای آمریکایی و ترکیه در شمال سوریه-راهبرد معاصر

آغاز گشت زنی مشترک نیروهای آمریکایی و ترکیه در شمال سوریه

رسانه های ترکیه از آغاز گشت زنی مشترک نظامیان این کشور با نیروهای امریکایی در شمال سوریه خبر داده اند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 08
کد خبر: ۲۱۷۳۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ بالاخره و پس از ماه ها فشار مقامات نظامی ترکیه جهت ایجاد کوریدوری در شمال سوریه جهت حراست از این کشور در برابر شبه نظامیان کُرد، رسانه های این کشور از آغاز گشت زنی مشترک نیروهای این کشور با نظامیان آمریکایی در شمال سوریه و در شرق رود فرات خبر داده اند.

 

بر این اساس، کاروان نیروهای مسلح ترکیه شامل 6 خودروی نظامی با پرچم کشور در 30 کیلومتری شهرستان آکچا قلعه استان شانلی اورفا از مرز سوریه گذشته و به نیروهای آمریکایی ملحق شدند.

 

نیروهای ترکیه و آمریکا از منطقه مرزی به سوی جنوب و حومه تل ابیض حرکت خواهند کرد. انتظار می رود این گشت زنی تا ظهر امروز ادامه داشته باشد.

 

شمار قابل توجهی از رسانه های داخلی و خارجی تحولات مربوط را در نقطه مرزی با سوریه پیگیری می کنند.

 

گفتنی است پیشتر خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه درباره ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه اعلام کرد: برای آغاز گشت‌زنی مشترک در روز 8 سپتامبر برنامه‌ریزی کرده‌ایم، در ابتدا پهپادها پرواز کردند و سومین پرواز مشترک بالگرد‌ها نیز صورت گرفت، این پروازها امکان و فرصت مشاهده وضعیت منطقه و آنچه ادعا می‌شود انجام شده را فراهم می‌کند.

 

در همین زمینه ژنرال یاشار گولر، رئیس ستاد کل ارتش ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با ژنرال جوزف دانفورد، همتای آمریکایی خود بر ضرورت ایجاد هرچه سریع‌تر منطقه امن در شمال سوریه تاکید کرد.

 

وزارت دفاع ملی ترکیه طی مطلبی در صفحه رسمی خود در توئیتر اعلام کرد: ژنرال یاشار گولر در این مکالمه تلفنی نظرات و انتظارات معلوم ما درباره موضوع ایجاد منطقه امن در شرق رود فرات در سوریه را بیان داشته و تاکید کرد که این منطقه باید بدون اتلاف وقت ایجاد شود.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار