بازداشت کادر درمان و رئیس بیمارستان کمال عدوان غزه توسط ارتش اسرائیل-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

بازداشت کادر درمان و رئیس بیمارستان کمال عدوان غزه توسط ارتش اسرائیل

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی که نیروهایش وارد بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه شده اند، «احمد کحلوت» مدیر بیمارستان مذکور را به همراه تمام کادر پزشکی این بیمارستان بازداشت کرده‌اند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۴ - ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 12
کد خبر: ۲۱۸۲۳۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی، که وارد بیمارستان کمال عدوان شده اند، احمد کحلوت مدیر بیمارستان مذکور را به همراه تمام کادر درمان از جمله پرستاران زن، بازداشت کرده اند.

القدره افزود: نیرو‌های اشغالگر، در حال بازجویی از تیم پزشکی بیمارستان در داخل بخش اورژانس و تحت تهدید هستند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه، ساعات پیش از ورود نیرو‌های اشغالگر به این بیمارستان در منطقه بیت لاهیا در شمال نوار غزه خبر داده بود. این بیمارستان پیشتر مدت‌ها تحت محاصره و حمله اشغالگران صهیونیست قرار داشت.

اشرف القدره در ادامه بیانیه اش تأکید کرد: حمله اشغالگران به این بیمارستان، پس از آن صورت گرفت که اشغالگران صهیونیست به مدت دو هفته آن را به طور کامل به محاصره درآوردند. همچنین بر اثر بمباران مکرر آن، شماری از افراد حاضر در آن به شهادت رسیدند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه همچنین افزود: نیرو‌های اشغالگر، اقدام به فراخواندن تمام مردان حاضر در بیمارستان از جمله کادر درمان در حیاط آن کرده اند و بیم آن وجود دارد آن‌ها را به همراه کادر درمان بازداشت کنند یا به شهادت برسانند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین از سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی و کمیته بین المللی صلیب سرخ خواست به طور فوری برای نجات جان افراد حاضر در بیمارستان و دفاع از آن‌ها اقدام کنند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه در پنجم دسامبر اعلام کرد نیرو‌های اشغالگر در شمال نوار غزه، با استفاده از تهدید، ارعاب و همچنین شلیک گلوله‌های تانک، باعث تعطیلی بیمارستان کمال عدوان شده اند.

همچنین منابع بیمارستانی فلسطینی در همان روز اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از آتش توپخانه و پهپاد اقدام به بمباران اطراف بیمارستان مذکور کرده است که در پی آن، چند نفر به شهادت رسیدند و برق بیمارستان نیز قطع شد. / آناتولی

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده