پیش بینی قیمت طلای جهانی-راهبرد معاصر

پیش بینی قیمت طلای جهانی

داده‌های تورمی ایالات متحده روز سه‌شنبه منتشر شد.این داده‌ها حکایت از بالا بودن Super Core CPI داشت. این شاخص در بعد ماهانه 0.44 درصد و در بعد سالانه 3.93 درصد رشد نشان داد. انتظار بازار تا جلسه FOMC ادامه خواهد داشت و نتیجه تصمیم فدرال رزرو مسیر آتی بازار را تعیین خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۳ - ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 13
کد خبر: ۲۱۸۴۴۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ بهای هر انس از طلای جهانی در برابر ارزش اسکناس آمریکایی پس از رالی نزولی هفته گذشته، به سطح 1984 دلار در بعد‌ از ظهر چهارشنبه رسیده است. کاهش ارزش 3.3 درصدی انس طلای جهانی در برابر دلار آمریکا، تلخ‌ترین هفته خریداران طلا در بیش از دو ماه اخیر را رقم زد.

کارشناسان معتقدند تقویت عرضه‌های طلای جهانی به واسطه آمار مشاغل قوی‌تر در روز جمعه حاصل شد. به عقیده کارشناسان، داده‌های مشاغل که روز جمعه منتشر شد باعث ایجاد تغییر در انتظارات فدرال رزرو در سال آتی شده است.

از سوی دیگر در حالی که تخمین‌ها، انتظار افزایش 180 هزار شغل در بخش داده‌های مرتبط با حقوق و دستمزد غیرکشاورزی آمریکا را داشتند، افزایش 199 هزار واحدی مشاغل در این بخش، انتظارات را تغییر داد. عملکرد بالاتر از انتظار داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی باعث کاهش انتظارات معامله‌گران در جهت اقدامات کاهشی فدرال رزرو در بحث نرخ بهره (ماه مارس پیش رو) شد.

همان‌طور که پیشتر هم اشاره شد، داده‌های تورم که در روز سه‌شنبه منتشر شد حکایت از بالا بودن Super Core CPI داشت. این شاخص در بعد ماهانه 0.44 درصد و در بعد سالانه 3.93 درصد رشد نشان داد.

 

پیش از آغاز هفته، تیم وارترر تحلیلگر KMC گفته بود که دو فاکتور کلیدی در این هفته تعیین خواهند کرد طلای جهانی در کدام سمت سطح دو هزار دلاری بایستد. در حال حاضر توجه تمام معامله‌گران بازار طلای جهانی به جلسه FOMC (کمیته بازار آزاد فدرال) معطوف شده است. با این وجود سنتیمنت بازار و آنچه داده‌های تورم نشان داد، قائل بر این هستند که احتمال کاهش نرخ بهره در سطوح بالا کاهش یافته است.

 
بی‌تصمیمی بازار و فاز انتظار معامله‌گران برای نتیجه جلسه FOMC، در قالب یک فشردگی به شکل مستطیل مشهود است. مثلث نزولی مشخص شده در چارت، ناحیه پر‌عرضه‌ای است که انتظار می‌رود در صورت رسیدن قیمت به این ناحیه، باعث افت قیمت تا نواحی پایین‌تر شود.

 سطح 1965 دلاری، حمایت پیش روی انس طلای جهانی است. در صورتی که مسیر پشی‌بینی شده برای انس طلای جهانی محقق شود، تثبیت پس از خروج قیمت از کانال نزولی تکمیل شده است. از این رو می‌توان گفت در حال حاضر تمایل بازار، کاهش قیمت تا سطوح پایین‌‌تر است./تجارت نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار