سخنان وزیر آموزش و پرورش درباره هدف اصلی رتبه‌بندی معلمان+ جزئیات-راهبرد معاصر
بارش برف و باران از روز یکشنبه آغاز می‌شود راز خشک شدن ۷۰ درصدی دریای مدیترانه! انتقاد پلیس از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی: قرار بود برق چراغ‌های ۳۰ تقاطع قطع نشود، اما خبری نشد وضعیت آب و هوا، امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ / آغاز بارش‌ها از دوشنبه با ورود سامانه جدید تاریخ برگزاری کنکور مشخص شد: نوبت اول؛ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت، نوبت دوم؛ ۵ و ۶ تیر وزیر علوم: در این چند سال اخیر، ۲۵ درصد از اساتید مهاجرت کرده‌اند؛ این عدد نگران کننده‌ای است کشف محموله‌های بزرگ موادمخدر صنعتی در مرز‌های ایران و افغانستان پرونده سهمیه‌های کنکور در مسیر اصلاح/ اختصاص سهمیه به مدارس دولتی و دهک‌های پایین پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران صدور کیفرخواست برای مدیر عامل معدن زمستان یورت

سخنان وزیر آموزش و پرورش درباره هدف اصلی رتبه‌بندی معلمان+ جزئیات

وزیر آموزش و پرورش گفت: رئیس جمهور پیگیر ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 14
کد خبر: ۲۱۸۵۰۳

به گزارش راهبرد معاصر,رضامراد صحرایی در اولین گردهمایی مشترک معاونان آموزش متوسطه و رؤسای ادارات آموزش دوره اول و دوم متوسطه استان‌ها، با تقدیر از برگزاری مطلوب امتحانات با ضریب 40 درصد کنکور اظهار کرد: این امر باعث افزایش حضور دانش‌آموزان مناطق محروم به دانشگاه‌های برتر و ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی شده است.

 

وی اهتمام معاونان آموزشی در جذب نیروی انسانی مطلوب در آزمون استخدامی را مورد اشاره قرار داد و افزود: امسال آزمون استخدامی بی‌سابقه، نو و علمی به صورت جهادی در بخش کمی و کیفی برگزار شد.

 

صحرایی موضوع تقاضا و توسعه متوازن را مورد تاکید قرار داد و گفت: سیاست دولت ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است و این امر تحقق بخشی از عدالت آموزشی است.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان این پرسش که چگونه می‌توان ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی را با لحاظ واقعیت‌های موجود و اتکا به ظرفیت‌های درونی، انجام داد، تصریح کرد: در این گردهمایی باید این پرسش پاسخ داده شود که الزامات تحول در مدارس و آموزش مدرسه با کیفیت چیست؟

 

صحرایی با بیان اینکه رئیس جمهور پیگیر ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است و تحقق این امر را به ما تکلیف کرده است، تصریح کرد: اقدامات جهادی در دولت سیزدهم کم نیست، یکی از آنها موضوع تقویت مدارس است که لایحه تقویت مدرسه در حال تدوین است و آیین‌نامه ملی مهارت آموزی کلیات آن در دستور کار هیئت دولت قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: باید چاره بیکاری و ایجاد اشتغال را در مدرسه بجوییم، راه آن در دانشگاه نیست.

 

صحرایی با بیان اینکه مدرک متوسطه و دیپلم باید یک مدرک ارزشمند شود، گفت: امروزه دیپلم تصدیق ورود به دانشگاه است و باید طوری پیش برویم که دارنده آن نسبت به کسی که ندارد متفاوت باشد.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امتحانات نهایی، اولین سنجش ملی استاندارد مدارس کشور در امور آموزشی را نشان داد، تصریح کرد: مرکز سنجش، وضعیت دروس در تک تک مدارس را تحلیل و ارسال کرده است.

 

صحرایی با اشاره به اجرای رتبه‌بندی معلمان با توجه به توقف چندین ساله و با دستور ویژه رییس جمهور، اظهار کرد: ارتقای کیفیت آموزشی، هدف اصلی رتبه‌بندی معلمان است که این امری فرایندی و در حال رشد است.

 

وزیر آموزش و پرورش خطاب به معاونان آموزشی گفت: نمرات دانش آموزان و عملکرد معلمان را تحلیل کنید سطح ملی نمرات باید افزایش پیدا کند./ تسنیم

ارسال نظر