فیش خرید دو بطری آب معدنی، باند سارقان مسلح را لو داد آیین‌نامه اجرایی ارتقاء رتبه‌بندی معلمان به تصویب دولت رسید  آغاز ثبت نام آزمون زبان دانشگاه آزاد جاده کندوان پس از ۳ روز بازگشایی شد ورود سامانه بارشی جدید به کشور از امشب؛ بارش برف و باران در ۱۵ استان مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات کدام استان‌ها فردا چهارشنبه ۳ دی ۱۴۰۴ تعطیل شد؟ مدارس و دانشگاه‌های اصفهان فردا چهارشنبه ۳ دی ۱۴۰۴ تعطیل شد  مدارس تهران فردا چهارشنبه ۳ دی تعطیل شد / جزئیات طرح زوج و فرد فعالیت مدارس چهارمحال و بختیاری چهارشنبه با تأخیر آغاز می‌شود «سارا تبریزی» دانشمند ایرانی برگزیده سال ۲۰۲۵ از سوی نیچر اعلام شد ۲ متجاوز به عنف در زندان قائمشهر اعدام شدند مدارس تهران فردا چهارشنبه تعطیل شد؟ صدور هشدار زرد هواشناسی / تشدید برف و باران در ۱۰ استان آزمون جذب ۵۰۰ مدیر جوان بهمن‌ماه برگزار می‌شود زمان آزمون تخصصی دانشجوی مهارت‌آموز وزارت آموزش و پرورش تغییر کرد مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات کدام استان‌ها سه‌شنبه ۲ دی ۱۴۰۴ تعطیل شد؟

سخنان وزیر آموزش و پرورش درباره هدف اصلی رتبه‌بندی معلمان+ جزئیات

وزیر آموزش و پرورش گفت: رئیس جمهور پیگیر ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 14
کد خبر: ۲۱۸۵۰۳

به گزارش راهبرد معاصر,رضامراد صحرایی در اولین گردهمایی مشترک معاونان آموزش متوسطه و رؤسای ادارات آموزش دوره اول و دوم متوسطه استان‌ها، با تقدیر از برگزاری مطلوب امتحانات با ضریب 40 درصد کنکور اظهار کرد: این امر باعث افزایش حضور دانش‌آموزان مناطق محروم به دانشگاه‌های برتر و ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی شده است.

 

وی اهتمام معاونان آموزشی در جذب نیروی انسانی مطلوب در آزمون استخدامی را مورد اشاره قرار داد و افزود: امسال آزمون استخدامی بی‌سابقه، نو و علمی به صورت جهادی در بخش کمی و کیفی برگزار شد.

 

صحرایی موضوع تقاضا و توسعه متوازن را مورد تاکید قرار داد و گفت: سیاست دولت ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است و این امر تحقق بخشی از عدالت آموزشی است.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان این پرسش که چگونه می‌توان ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی را با لحاظ واقعیت‌های موجود و اتکا به ظرفیت‌های درونی، انجام داد، تصریح کرد: در این گردهمایی باید این پرسش پاسخ داده شود که الزامات تحول در مدارس و آموزش مدرسه با کیفیت چیست؟

 

صحرایی با بیان اینکه رئیس جمهور پیگیر ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است و تحقق این امر را به ما تکلیف کرده است، تصریح کرد: اقدامات جهادی در دولت سیزدهم کم نیست، یکی از آنها موضوع تقویت مدارس است که لایحه تقویت مدرسه در حال تدوین است و آیین‌نامه ملی مهارت آموزی کلیات آن در دستور کار هیئت دولت قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: باید چاره بیکاری و ایجاد اشتغال را در مدرسه بجوییم، راه آن در دانشگاه نیست.

 

صحرایی با بیان اینکه مدرک متوسطه و دیپلم باید یک مدرک ارزشمند شود، گفت: امروزه دیپلم تصدیق ورود به دانشگاه است و باید طوری پیش برویم که دارنده آن نسبت به کسی که ندارد متفاوت باشد.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امتحانات نهایی، اولین سنجش ملی استاندارد مدارس کشور در امور آموزشی را نشان داد، تصریح کرد: مرکز سنجش، وضعیت دروس در تک تک مدارس را تحلیل و ارسال کرده است.

 

صحرایی با اشاره به اجرای رتبه‌بندی معلمان با توجه به توقف چندین ساله و با دستور ویژه رییس جمهور، اظهار کرد: ارتقای کیفیت آموزشی، هدف اصلی رتبه‌بندی معلمان است که این امری فرایندی و در حال رشد است.

 

وزیر آموزش و پرورش خطاب به معاونان آموزشی گفت: نمرات دانش آموزان و عملکرد معلمان را تحلیل کنید سطح ملی نمرات باید افزایش پیدا کند./ تسنیم

ارسال نظر