روز ۷۴ طوفان الاقصی/ بمباران منازل مسکونی غزه-راهبرد معاصر

روز ۷۴ طوفان الاقصی/ بمباران منازل مسکونی غزه

برجای ماندن ده‌ها شهید در جدیدترین موج حملات ارتش رژیم اشغالگر علیه نوار غزه و هلاکت نظامیان صهیونیست در درگیری با نیروهای مقاومت از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 19
کد خبر: ۲۱۹۱۵۲

به گزارش راهبرد معاصر، در حالی که حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه سراسر نوار غزه همچنان ده‌ها شهید و زخمی برجای می‌گذارد نیروهای مقاومت فلسطین به شدت با عناصر اشغالگر در محورهای جنوبی و شمال این باریکه وارد نبرد شدند.

 

تاکنون بیش از ۸ هزار کودک در غزه به شهادت رسیده است

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که تعداد کودکان فلسطینی که تاکنون در این باریکه به دست ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند به هشت هزار تن رسیده است.

 

در ادامه بیانیه صادره از سوی این نهاد دولتی آمده است: دست کم شش هزار و ۲۰۰ زن در جریان این حملات در نوار غزه به شهادت رسیده است.

 

در این بیانیه تاکید شده است: ۳۰۰ تن از نیروهای پزشکی و کادر درمان و همچنین ۹۷ تن از خبرنگاران در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به شهادت رسیده اند.

 

خبرنگار المیادین در نوار غزه نیز اعلام کرد: سرنوشت تعدادی از زخمی‌ها در بیمارستان العوده بعد از حمله نظامیان اشغالگر به این بیمارستان و بازداشت نیروهای پزشکی نامعلوم است.

 

وی در ادامه افزود: در جریان تنها یکی از بمباران‌های رژیم صهیونیستی علیه منازل مسکونی در رفح دست کم ۳۰ فلسطینی به شهادت رسیده اند.

 

ساکنان نوار غزه برای رفع گرسنگی مواد فاسد مصرف می‌کنند

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه امروز اعلام کرد: ۹۸ درصد از ساکنان نوار غزه از سو تغذیه و نبود مواد غذایی در این باریکه رنج می‌برند.

 

در گزارش این نهاد بین المللی آمده است: ۷۱ درصد از ساکنان نوار غزه به شدت با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند. ۶۴ درصد از آنها سبزی، میوه و خوراکی‌های نپخته و نرسیده و همچنین مواد فاسد مصرف می‌کنند تا بتوانند گرسنگی خود را رفع کنند.

 

در این گزارش تاکید شده است: هر فرد در نوار غزه در طول روز برای آشامیدن، نظافت و حمام تنها یک و نیم لیتر آب در اختیار دارد.

 

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز گذشته اعلام کرد که در نتیجه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر تاکنون ۱۹۴۵۳ فلسطینی به شهادت رسیده و ۵۲۲۸۶ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

 

القدره تاکید کرد: اشغالگران در ۲۴ ساعت گذشته در منطقه‌های مختلف نوار غزه ۱۶ جنایت و نسل‌کشی جمعی را در حق ساکنان این باریکه مرتکب شده‌اند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه ادامه داد: ما به شدت نیاز داریم که پنج هزار تن از زخمی‌ها به بیرون از نوار غزه منتقل شوند. به دلیل شیوع بیماری‌ها و نبود مراقبت بهداشتی و پزشکی، اوضاع بهداشتی و انسانی در مرکزهای نگهداری آوارگان فاجعه‌بار است.

 

وی با اشاره به نیاز مبرم غزه به دارو و سوخت افزود: ما از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که دارو و سوخت نوار غزه را برای راه‌اندازی بیمارستان‌ها تامین کنند.

 

هشدار آفریقای جنوبی به اتباعش درباره جنگیدن در صف صهیونیست‌ها

دولت آفریقای جنوبی هشدار داد که شهروندان این کشور که در صف ارتش اسرائیل در غزه می‌جنگند، ممکن است با پیگرد قانونی و سلب تابعیت مواجه شوند. این در حالی است که رئیس جمهور این کشور جنگ در غزه را «نسل کشی» توصیف کرد.

 

وزارت خارجه آفریقای جنوبی اعلام کرد که از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر پیوستن برخی از شهروندان این کشور به ارتش اسرائیل برای جنگیدن در غزه یا تصمیم برای انجام این کار، عمیقاً نگران است.

 

این وزارتخانه تاکید کرد: چنین اقداماتی می‌تواند به نقض قوانین بین‌المللی و ارتکاب جنایات بین‌المللی بیشتر کمک کند و کسانی که چنین تصمیمی داشته باشند را در آفریقای جنوبی در معرض پیگرد قانونی قرار دهد.

 

هر چند شمار شهروندان آفریقای جنوبی که ممکن است به استخدام ارتش اسرائیل درآمده باشند، مشخص نیست اما دولت این کشور قبلاً اعلام کرده بود که سرویس امنیتی آنها را تحت پیگرد قرار می‌دهد.

 

گفتنی است که آفریقای جنوبی ماه گذشته درخواستی را برای بررسی جنایات جنگی اسرائیل به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه کرد. این کشور به صورت همزمان دیپلمات‌های خود را از اراضی اشغالی فراخواند تا در روابط خود با تل آویو با توجه به افزایش تعداد تلفات غیرنظامی در نتیجه بمباران مداوم نوار غزه بازنگری کند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده