دیدار گروسی با وزیر خارجه آمریکا درباره ایران گروسی: بازرسان آژانس هنوز به اصفهان، فردو و نطنز نرفته‌اند جزئیات دیدار بقائی با سفیر جمهوری خلق چین در ایران غریب‌آبادی: هیچ مبنای حقوقی برای اروپا در فعال‌سازی اسنپ‌بک وجود ندارد یحیی سریع: در یک عملیات موفقیت آمیز با موشک فلسطین ۲ فرودگاه اللد را هدف قرار دادیم گروسی: بازرسان آژانس وارد سایت هسته‌ای ایران شدند مقام امنیتی اسرائیل: مرحله انفصال سویدا از سوریه آغاز شده است پاپ «لئو چهاردهم» به درخواست اسقف‌های بیت المقدس برای صلح در غزه پیوست آمریکا تحریم‌های مرتبط با کره شمالی اعمال کرد رایزنی گروسی با وزیر انرژی آمریکا درباره ایران نتانیاهو: با اداره غزه توسط آمریکا موافقم رایزنی وزرای خارجه آمریکا و تروئیکای اروپایی درباره ایران ترامپ تعرفه ۵۰ درصدی علیه هند وضع کرد رایزنی تهران-باکو درباره رویداد‌های منطقه‌ای و بین‌المللی کمالوندی: بازرسان آژانس بر تعویض سوخت نیروگاه اتمی بوشهر نظارت می‌کنند

کاهش ۸۰ درصدی فعالیت بندر «ایلات» به علت محاصره دریایی

یک رسانه صهیونیستی به کاهش ۸۰ درصدی فعالیت بندر ایلات در فلسطین اشغالی به علت اقدامات نیرو‌های مسلح یمن اذعان کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 19
کد خبر: ۲۱۹۱۸۵

به گزارش راهبرد معاصر. وبگاه خبری «کالکالیست» رژیم صهیونیستی در گزارشی به تاثیر حملات نیرو‌های مسلح یمن در از رونق افتادن بندر ایلات پرداخت. این رسانه از کاهش تردد کشتی‌ها به سمت بندر ایلات به میزان ۸۰ درصد به سبب حملات ارتش یمن خبر داده و می‌نویسد: شرکت‌های بزرگ حمل و نقل، دریانوردی در دریای سرخ و کانال سوئز را به سبب تهدید حوثی‌ها (انصارالله) به حال تعلیق درآورده‌اند که بر اثر آن بندر ایلات در معرض خسارات سنگین است و موجب تاخیر در رسیدن کشتی‌ها خواهد شد.

 

وبگاه خبری «کالکالیست» آورده است: راه‌های جایگزین جدید نیز هزینه‌های حمل و نقل را به شدت بالا می‌برد.

 

این رسانه در ادامه با اشاره به تداوم تنش در دریای سرخ و تهدید آمریکا علیه یمن، آن را عامل بحرانی‌تر شدن اوضاع دانسته و می‌افزاید که بیشترین آسیب از زمان حملات، به بندر ایلات وارد و کاهش هشتاد درصدی فعالیت را شاهد بوده است.

 

«کالکالیست» این وضعیت را برای بندر یاد شده ادامه‌دار دانسته و اذعان می‌کند که با وجود فعالیت برخی بنادر دیگر در فلسطین اشغالی، اما بندر ایلات مهم است و قابل جایگزینی نیست.

 

این رسانه صهیونیستی ادامه می‌دهد که ۹۰ درصد از کالا‌ها از راه دریا به فلسطین اشغالی می‌رسد که ۴۰ درصد آن از کانال سوئز است و هنگامی که درباره مسیر باربری جایگزین سخن می‌گوییم، این نیازمند تغییر بزرگ است. یا باید کشتی ها، آفریقا را دور بزنند که این گزینه تاخیر چند هفته‌ای را به دنبال خواهد داشت و کالا‌ها خیلی دیر به ما می‌رسند و دیگر اینکه کالا‌ها از مسیر هوایی انجام شود که اولا، حمل و نقل هوایی بسیار هزینه بر است و از سوی دیگر برخی کالا‌ها مانند نفت را نمی‌توان هوایی منتقل کرد.

 

به گزارش ایرنا، پایگاه الحره نیز در این باره نوشته است به دلیل تجاوز اخیر رژیم اشغالگر به غزه، فعالیت اقتصادی در بیشتر بخش‌های اقتصادی سرزمین‌های اشغالی متوقف شده است.

 

«جای بیت اور» کارشناس ارشد امور اقتصادی در شرکت سرمایه گذاری «بسات» نیز در این باره می‌گوید: قبل از جنگ اخیر، پیش بینی می‌شد که رشد اقتصادی «اسرائیل» در سال جاری به سه درصد برسد. اما هم اکنون احتمال می‌رود این میزان رشد در سه ماهه سوم و چهارم سال جاری، به منفی سه درصد کاهش یابد.

 

در همین حال، سازمان فرودگاه‌های سرزمین‌های اشغالی اعلام کرده بود که ۶۰۰ تن از نیروهایش را اخراج کرده است. این سازمان با اعلام این خبر تأکید کرد که مسئولیت‌ها و ساعات کاری یک هزار نیروی دیگر را نیز ۲۵ درصد کاهش داده است.

 

تنها سه هفته پس از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، وزارت اقتصاد این رژیم اعلام کرد که این تجاوز منجر به تحمیل هزینه‌ای در حدود ۷.۵ میلیارد دلار بر تل آویو شده و این رقم علاوه بر زیان‌های تجاری کوچک و بزرگ و مستقیم و غیرمستقیم وارده به اقتصاد رژیم اشغالگر است.

 

«رمزی حلبی» اقتصاددان فلسطینی از سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ هم هزینه‌های جنگ و تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه را یک میلیارد دلار در هفته دانسته و می‌گوید که در صورت ادامه جنگ برای مدت طولانی، اقتصاد این رژیم در معرض سقوط قرار خواهد گرفت./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
آخرین اخبار