فرزین: تمام اولویت‌های ارزی دستگاه‌های مختلف را تا پایان سال با سرعت تامین می‌کنیم ۱۶ هزار تن میوه و ۱۲۰۰ تن خرما ذخیره شد توزیع برنج در شبکه رسمی قطع می‌شود؟ ۳۳ شرکت غیرمجاز فروش بلیت هواپیما تعلیق شد واکنش دیوان محاسبات به اظهارات وزیر راه مبنی بر اینکه موجودی ما صفر است: موجودی حساب‌های این وزارتخانه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است حداکثر قیمت مصرف‌کننده هر کیلو برنج داخلی طارم و هاشمی ۱۳۰هزار تومان تعیین شد پرواز لوفت‌هانزا دقایقی پیش در ایران به زمین نشست فرزانه صادق: باید مجوز ایرلاین‌هایی که پاسخگو نیستند باطل شود آماده واریز سود سهام عدالت باشید / جزئیات واریز سود سهام عدالت سبد معیشت خانوار کارگری با احتساب تورم بهمن،۲۴ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان تعیین شد تمدید مهلت واریز وجه پیش‌فروش سکه تحویل ۳۱ تیرماه ۱۴۰۴ احتمال جیره‌بندی آب در تهران قوت گرفت قیمت مصوب آش و حلیم در ماه رمضان اعلام شد عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی امروز واریز می‌شود دولت مصوبه کالابرگ ۶۰ میلیون ایرانی را ابلاغ کرد

صالحی:۵۰۰ واگن مسافری با عمر بالای ۳۰ سال دایم

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: ۵۰۰ واگن مسافری با عمر بالای ۳۰ سال دایم که باید نوسازی شود.از محل تسهیلات ماده ۱۲ و تبصره ۱۸ به سمت تولیدات واگن مسافری هدایت می‌کنیم و سپس از ظرفیت‌های بین‌المللی هم استفاده می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 19
کد خبر: ۲۱۹۲۲۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن، بعد از ظهر امروز در حاشیه هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته وزارت راه اظهار داشت: در موضوع واگن‌های مسافری عقب‌ماندگی ۱۰ ساله داریم، با توجه به قیمت‌گذاری دستوری جذابیتی برای سرمایه‌گذاران نداشته است، مردم نیازمند هستند در حوزه مسافری ریلی ناوگان بیشتری اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: سفارش‌ واگن‌ها از محل تولید داخل انجام شده است و سپس از ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده خواهد شد.
صالحی اضافه کرد: در موضوع لکوموتیو، عقب‌ماندگی جدی است، تولید داخل ما در بخش لکوموتیو باری سالانه ۲ الی ۳ دستگاه بوده است.حتما در گام اول توجه به تولید داخل در دستور کار داریم، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۳ دستگاه لکوموتیو نو و جمعا ۳۲ دستگاه لکوموتیو وارد ناوگان شده است.
وی گفت: در مدت فعالیت من ۱۵۹۸ واگن باری نو‌ وارد ناوگان شده است.
مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ میزان ۴۸ درصد رشد ورود لکوموتیو نسبت به ۱۴۰۰ داشته‌ایم.
وی درباره مطالبات مالکان لکوموتیو بخش خصوصی گفت: ما حوزه سرمایه‌گذاری در لکوموتیو را باید جذاب کنیم.از سنوات گذشته مطالبات لکومتیوداران به موقع پرداخت نمی شد و بدهی ما ۱۶۰۰ میلیارد تومان به مالکان لکوموتیو بود.در ۳ ماهه اخیر جلساتی با مالکان لکوموتیو خصوصی داشته‌ایم در 3 ماهه سوم امسال، ۵ فاکتور از وضعیت مالکان لکوموتیو بخش خصوصی پرداخت شده است.
وی درباره واردات واگن‌های مسافری بیان کرد: ۵۰۰ واگن مسافری با عمر بالای ۳۰ سال دایم که باید نوسازی شود.از محل تسهیلات ماده ۱۲ و تبصره ۱۸ به سمت تولیدات واگن مسافری هدایت می‌کنیم و سپس از ظرفیت‌های بین‌المللی هم استفاده می‌شود.
مدیرعامل راه‌آهن گفت: راه‌آهن‌های یزد-اقلید، رشت-کاسپین و میانه-اردبیل در ماه‌های آینده تحویل می‌شود، یزد-اقلید ۲۷۰ کیلومتر است که تا مشهد وصل می‌شود در حوزه بار و مسافر توجیه دارد، در روزهای پایانی دولت دوازدهم افتتاح صوری شده بود.
وی درباره محقق نشدن ماده ۱۲ اظهار داشت: ماده ۱۲ حدود ۷ سال قانون داشت که محقق نشده است.اما این دولت به وعده‌های خود پایبند است و از دولت گذشته آواربرداری کردیم، مرداد امسال ۲۱۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای تولید واگن باری و مسافری امضا کردیم که با همکاری سازمان برنامه محقق خواهد شد.
وی در پاسخ به سؤال فارس گفت: در موضوع تهاتر نفت بخش عمده فعالیت‌ها مربوط به ریلی است، ۹ پروژه ساختی است که نصف آن‌ متعلق به شرکت ساخت همچنین در حوزه ورود واگن مسافری از محل تهاتر نفت استجازه گرفته شده است./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده