توانیر: صنعت برق ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و ۱۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارد وکیل بابک زنجانی: کرسنت در تلاش است اموال موکلم در مالزی را ضبط کند متناسب سازی حقوق بازنشستگان فولاد واریز شد + اطلاعیه صندوق بازنشستگی نتیجه برندگان قرعه‌کشی ایران خودرو اعلام شد جزئیات کشف بزرگ‌ترین زمین‌خواری ایران به مساحت هزار هکتار عوارض سنگین وضع شده برای رانندگان ایرانی در ترکیه لغو شد مجمع تشخیص با پرداخت کامل متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دولت موافقت کرد شرایط معافیت مالیاتی موسسات خیریه تغییر کرد + جزییات  افزایش تقاضا برای آپارتمان‌های زیر قیمت / آخرین وضعیت بازار مسکن برنامه فروش محصولات ایران خودرو دیزل در بورس کالا هشدار منظور درباره معامله طلا در بورس با نرخ غیرواقعی دلار نمره فروش خودرو‌های برقی ۲۰ شد ستاد مبارزه با قاچاق کالا: بر اساس مصوبه دولت، همه گوشی‌ها می‌توانند رجیستری را انجام دهند حداقل و حداکثر عیدی امسال کارگران اعلام شد + جزئیات بحران خشکسالی در حوضه آبریز کارون بزرگ

صالحی:۵۰۰ واگن مسافری با عمر بالای ۳۰ سال دایم

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: ۵۰۰ واگن مسافری با عمر بالای ۳۰ سال دایم که باید نوسازی شود.از محل تسهیلات ماده ۱۲ و تبصره ۱۸ به سمت تولیدات واگن مسافری هدایت می‌کنیم و سپس از ظرفیت‌های بین‌المللی هم استفاده می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 19
کد خبر: ۲۱۹۲۲۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن، بعد از ظهر امروز در حاشیه هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته وزارت راه اظهار داشت: در موضوع واگن‌های مسافری عقب‌ماندگی ۱۰ ساله داریم، با توجه به قیمت‌گذاری دستوری جذابیتی برای سرمایه‌گذاران نداشته است، مردم نیازمند هستند در حوزه مسافری ریلی ناوگان بیشتری اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: سفارش‌ واگن‌ها از محل تولید داخل انجام شده است و سپس از ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده خواهد شد.
صالحی اضافه کرد: در موضوع لکوموتیو، عقب‌ماندگی جدی است، تولید داخل ما در بخش لکوموتیو باری سالانه ۲ الی ۳ دستگاه بوده است.حتما در گام اول توجه به تولید داخل در دستور کار داریم، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۳ دستگاه لکوموتیو نو و جمعا ۳۲ دستگاه لکوموتیو وارد ناوگان شده است.
وی گفت: در مدت فعالیت من ۱۵۹۸ واگن باری نو‌ وارد ناوگان شده است.
مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ میزان ۴۸ درصد رشد ورود لکوموتیو نسبت به ۱۴۰۰ داشته‌ایم.
وی درباره مطالبات مالکان لکوموتیو بخش خصوصی گفت: ما حوزه سرمایه‌گذاری در لکوموتیو را باید جذاب کنیم.از سنوات گذشته مطالبات لکومتیوداران به موقع پرداخت نمی شد و بدهی ما ۱۶۰۰ میلیارد تومان به مالکان لکوموتیو بود.در ۳ ماهه اخیر جلساتی با مالکان لکوموتیو خصوصی داشته‌ایم در 3 ماهه سوم امسال، ۵ فاکتور از وضعیت مالکان لکوموتیو بخش خصوصی پرداخت شده است.
وی درباره واردات واگن‌های مسافری بیان کرد: ۵۰۰ واگن مسافری با عمر بالای ۳۰ سال دایم که باید نوسازی شود.از محل تسهیلات ماده ۱۲ و تبصره ۱۸ به سمت تولیدات واگن مسافری هدایت می‌کنیم و سپس از ظرفیت‌های بین‌المللی هم استفاده می‌شود.
مدیرعامل راه‌آهن گفت: راه‌آهن‌های یزد-اقلید، رشت-کاسپین و میانه-اردبیل در ماه‌های آینده تحویل می‌شود، یزد-اقلید ۲۷۰ کیلومتر است که تا مشهد وصل می‌شود در حوزه بار و مسافر توجیه دارد، در روزهای پایانی دولت دوازدهم افتتاح صوری شده بود.
وی درباره محقق نشدن ماده ۱۲ اظهار داشت: ماده ۱۲ حدود ۷ سال قانون داشت که محقق نشده است.اما این دولت به وعده‌های خود پایبند است و از دولت گذشته آواربرداری کردیم، مرداد امسال ۲۱۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای تولید واگن باری و مسافری امضا کردیم که با همکاری سازمان برنامه محقق خواهد شد.
وی در پاسخ به سؤال فارس گفت: در موضوع تهاتر نفت بخش عمده فعالیت‌ها مربوط به ریلی است، ۹ پروژه ساختی است که نصف آن‌ متعلق به شرکت ساخت همچنین در حوزه ورود واگن مسافری از محل تهاتر نفت استجازه گرفته شده است./فارس

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار