به گزارش راهبرد معاصر؛ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه راهسازی ۲هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی در استانهای جنوبی کشور از جمله سیستان وبلوچستان در حال اجرا است و عملا این استان تبدیل به کارگاه راهسازی شده و از این میزان ۸۵۰ کیلومتر تحویل داده شده است و مابقی به سرعت به اتمام خواهد رسید.
به گفته وی ۹۶ کیلومتر راه اصلی روز گذشته به بهره برداری رسید که از این میزان ۵۸ کیلومتر در راستای کریدور ساحلی و ۳۸ کیلومتر در راستای کریدور شمال - جنوب بوده است.
او میگوید: ارزش روز این مسیرها ۳ هزار میلیارد تومان است و در مرحله بعدی راه اصلی را تحویل مردم خواهیم داد که البته این راهها به جز راههای روستایی بوده است.
بذرپاش بیان کرد: راه آهن چابهار - زاهدان به عنوان بزرگترین پروژه ریلی کشور به شمار میرود که ۳۹ رشته به طول ۱۷ کیلومتر آن تکمیل شده و امیدواریم این پروژه که مهمترین و بزرگترین راه آهن کشور است و نقش اصلی کریدوری دارد را بتوانیم تا پایان سال آینده تکمیل کنیم.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه به بازدید از بندر شهید بهشتی هم اشاره کرد و گفت:فاز اول این بندر به اتمام رسیده و بخش خصوصی در هفته گذشته ۵۵ هزار میلیارد تومان توافقنامه و تفاهمنامه امضاء کرد. همچنین ۸۱۰۰ میلیارد تومان از این توافقنامهها مربوط به بندر چابهار بود که عملیات اجرایی آن آغاز شد و حدود ۴۰ میلیارد تومان پروژه نیز روز گذشته به بهره برداری رسید.
بذرپاش اظهار کرد: عملیات کانتینری در بندر شهید بهشتی رشد ۱۴۰ درصدی داشته که بیانگر رشد و توسعه فعالیتهای بندری است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فاز دوم توسعه بندر شهید بهشتی گفت: فاز ۲ این بندر نیازمند توسعه عظیمی در سطح ۴۰ هکتار است که مقرر شد، شرکتهای کشتیرانی و حمل و نقل داخلی با ایجاد کنسرسیوم، نسبت به توسعه فاز ۲ این بندر اقدام کنند.
او گفت: با اتصال بندر شهید بهشتی به راه آهن چابهار - زاهدان ارزش این بندر بیش از پیش افزایش مییابد و از طرفی نقش راه آهن چابهار نیز پر رنگتر میشود./باشگاه خبرنگاران جوان