امیرعبداللهیان به لاوروف: ایران در مورد تمامیت ارضی خود با هیچ طرفی تعارف ندارد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

امیرعبداللهیان به لاوروف: ایران در مورد تمامیت ارضی خود با هیچ طرفی تعارف ندارد

وزیر امورخارجه کشورمان در تماس تلفنی با همتای روسی خود با بیان اینکه احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها از اصول بنیادین در مناسبات کشورهاست، تاکید کرد: تهران در موضوع احترام به تمامیت ارضی و مباحث حاکمیتی ایران با هیچ طرفی تعارف ندارد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۰۱ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 22
کد خبر: ۲۱۹۶۳۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ در تماس تلفنی سرگئی لاوروف وزیر خارجه فدراسیون روسیه، با امیرعبداللهیان در بعد از ظهر جمعه ۱ دی ۱۴۰۲، آخرین تحولات مربوط به قفقاز جنوبی، اوضاع فلسطین و غزه و برخی موضوعات دوجانبه و منطقه ای مورد رایزنی و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان، با ارزیابی مثبت از روند مذاکرات جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای نیل به توافق صلح، با اشاره به تبعات منفی مداخلات برخی طرف های خارجی در منطقه، بر لزوم بهره گیری از ظرفیت کشورهای منطقه تاکید و عنوان نمود کشورهای منطقه می توانند نقش سازنده ای برای ایجاد و تضمین صلح میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان داشته است.

امیرعبداللهیان در واکنش به بخشی از بیانیه ششمین نشست مجمع همکاری عرب و روسیه در مراکش، جزایر سه گانه ایرانی را جز لاینفک تمامیت ارضی ایران دانست و اشاره کرد: جمهوری اسلامی ایران هر ادعایی از سوی هر طرفی در این خصوص را کاملا مردود می داند.

وی با اشاره به مناسبات مثبت و رو به رشد مسکو و تهران یادآوری کرد: احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها از اصول بنیادین در مناسبات کشورهاست و تهران در موضوع احترام به تمامیت ارضی و مباحث حاکمیتی ایران با هیچ طرفی تعارف ندارد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز با اشاره به نشست اخیر سازوکار منطقه ای ۳+۳ در تهران، بر لزوم تقویت همکاری بین کشورهای مذکور برای کمک به جمهوری آذربایجان و ارمنستان در روند نیل به توافق صلح و ایجاد سازوکاری منطقه ای بمنظور تضمین اجرای آن، تاکید کرد.

وی بر نقش مهم و سازنده ایران در کمک به برقراری صلح در قفقاز جنوبی تاکید کرد.

لاوروف روابط مسکو و تهران را راهبردی دانست و تاکید کرد: حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران همواره مورد احترام روسیه بوده است و این سیاست رسمی مسکو هیچگاه نباید مورد تردید قرار گیرد. ما در مذاکرات تنظیم بیانیه پایانی نشست مراکش به صراحت، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران را مورد توجه قرار دادیم.

طرفین در این گفتگو آخرین تحولات فلسطین را مورد ارزیابی قرار دادند./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار