حماس: ما هیچ ارتباطی با حوادث رخ داده در مراکز توزیع کمک‌های بشردوستانه در غزه نداریم تماس نتانیاهو با ترامپ درباره ادامه عملیات نظامی در نوار غزه عملیات اعدام میدانی با شلیک گلوله در داخل بیمارستان ملی سویداء منابع عراقی: شمار زائران ایرانی اربعین به ۳ میلیون نفر رسید شنیده شدن صدای چندین انفجار در حماه سوریه بلومبرگ: مقامات اروپایی خواستار ملاقات با ترامپ پیش از دیدارش با پوتین هستند مخالفت اتحادیه عرب با اشغال غزه و درخواست آتش‌بس و تحریم اسرائیل  بیانیه مشترک ۵ کشور اروپایی در مخالفت با اشغال غزه عراقچی: معاون گروسی فردا به تهران می‌آید /برنامه‌ای برای بازدید وجود ندارد رئیس سازمان انرژی اتمی: حوزه سلامت و امنیت غذایی در اولویت ماست استاندار کربلا: ۲۲ عضو داعش که قصد حمله به شرکت‌کنندگان در مراسم پیاده‌روی اربعین را داشتند، بازداشت شدند امان میزبان نشست مشترک اردن، سوریه و آمریکا واکنش علی‌اف و زلنسکی به حملات روسیه به تاسیسات انرژی جمهوری آذربایجان در اوکراین نتانیاهو مدعی شد: اگر حماس خلع سلاح شود جنگ فردا تمام خواهد شد فرود اضطراری جنگنده اف- ۳۵ انگلیس در ژاپن

تغییر مسیر کشتی‌های ژاپنی از دریای سرخ

رسانه‌های رسمی ژاپن اعلام کردند این کشور برای دور ماندن از تنش‌ها در دریای سرخ مسیر کشتی‌های خود را تغییر داده است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۰۴ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 25
کد خبر: ۲۲۰۱۹۱

به گزارش راهبرد معاصر. شرکت‌های کشتیرانی ژاپنی پس از عملیات اخیر یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر آن هستند در دریای سرخ، شروع به تغییر مسیر خود کردند.

 

شبکه رسمی ژاپنی ان اچ کی در این خصوص گفت: شرکت‌های Nippon Yusen و Mitsui OSK Lines مسیر کشتی‌های خود را که به سمت قاره اروپا تغییر دادند. این شبکه اعلام کرد که این اقدام در چارچوب اجتناب از احتمال هدف قرار گرفتن کشتی‌های ژاپنی در دریای سرخ انجام می‌شود.

 

ان اچ کی اشاره کرد: کشتی‌ها به دماغه امید نیک در آفریقای جنوبی هدایت شدند. دیگر رسانه‌های محلی در ژاپن گزارش دادند که K Line و Ocean Network Express نیز مسیر کشتی‌های خود را به همین دلیل تغییر دادند.

 

طی هفته‌های گذشته، یمنی‌ها در «همبستگی با نوار غزه» که در معرض جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی و محاصره خفه‌کننده‌ای قرار دارد، چندین حمله به کشتی‌هایی که در دریای سرخ «عازم اسرائیل» بودند، انجام دادند.

 

این تغییر مسیر کشتی ها به افزایش حدود شش هزار مایل دریایی به دریانوردی تجاری معمول میان آسیا و اروپا منجر شده است که باعث تاخیر ۳ الی ۴ هفته ای رسیدن کالاها به مقصد خود می شود.

 

گفتنی است که سالیانه حدود ۱۹ هزار کشتی از کانال سوئز عبور می‌کنند. این کانال که به دریای سرخ منتهی می شود، یکی از آبراه های مهم تجارت جهانی است و از آن برای انتقال کالا و انرژی بین اروپا و آسیا و سایر مناطق جهان استفاده می شود./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
آخرین اخبار