تغییر مسیر کشتی‌های ژاپنی از دریای سرخ-راهبرد معاصر
الجولانی: گروه‌های نظامی در نهاد واحدی ادغام خواهند شد دیدار سفیر چین در ایران با علی لاریجانی بازگشایی سفارت قطر در دمشق پس از ۱۳ سال توضیحات عراقچی در خصوص بازدید از برخی اماکن تاریخی-مذهبی در قاهره آمریکا جایزه ۱۰ میلیون دلاری بر سر الجولانی را لغو کرد فایننشال تایمز: ترامپ به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد جزئیات دیدار الجولانی با هیئت آمریکایی در دمشق هشدار وزیر خارجه عراق: داعش در حال سازماندهی مجدد خود است وزارت خارجه آمریکا زندان قزل حصار و ۴ نهاد مرتبط با تجارت نفت ایران را تحریم کرد گروه‌های مسلح تحریرالشام وارد مرز‌های رقه شدند حمله به کنسولگری اسرائیل در نیویورک تحریم‌های جدید آمریکا علیه ناوگان دریایی پنهان ایران پزشکیان در دیدار اردوغان: کمترین خدشه به تمامیت سرزمینی سوریه، به هیچ وجه قابل قبول نیست دیدار پزشکیان با نخست‌وزیر پاکستان/ دعوت شهباز شریف از رئیس‌جمهور برای سفر به پاکستان ۱۹۰۵ نظامی سوری از عراق به کشورشان تحویل داده شدند

تغییر مسیر کشتی‌های ژاپنی از دریای سرخ

رسانه‌های رسمی ژاپن اعلام کردند این کشور برای دور ماندن از تنش‌ها در دریای سرخ مسیر کشتی‌های خود را تغییر داده است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۰۴ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 25
کد خبر: ۲۲۰۱۹۱

به گزارش راهبرد معاصر. شرکت‌های کشتیرانی ژاپنی پس از عملیات اخیر یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر آن هستند در دریای سرخ، شروع به تغییر مسیر خود کردند.

 

شبکه رسمی ژاپنی ان اچ کی در این خصوص گفت: شرکت‌های Nippon Yusen و Mitsui OSK Lines مسیر کشتی‌های خود را که به سمت قاره اروپا تغییر دادند. این شبکه اعلام کرد که این اقدام در چارچوب اجتناب از احتمال هدف قرار گرفتن کشتی‌های ژاپنی در دریای سرخ انجام می‌شود.

 

ان اچ کی اشاره کرد: کشتی‌ها به دماغه امید نیک در آفریقای جنوبی هدایت شدند. دیگر رسانه‌های محلی در ژاپن گزارش دادند که K Line و Ocean Network Express نیز مسیر کشتی‌های خود را به همین دلیل تغییر دادند.

 

طی هفته‌های گذشته، یمنی‌ها در «همبستگی با نوار غزه» که در معرض جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی و محاصره خفه‌کننده‌ای قرار دارد، چندین حمله به کشتی‌هایی که در دریای سرخ «عازم اسرائیل» بودند، انجام دادند.

 

این تغییر مسیر کشتی ها به افزایش حدود شش هزار مایل دریایی به دریانوردی تجاری معمول میان آسیا و اروپا منجر شده است که باعث تاخیر ۳ الی ۴ هفته ای رسیدن کالاها به مقصد خود می شود.

 

گفتنی است که سالیانه حدود ۱۹ هزار کشتی از کانال سوئز عبور می‌کنند. این کانال که به دریای سرخ منتهی می شود، یکی از آبراه های مهم تجارت جهانی است و از آن برای انتقال کالا و انرژی بین اروپا و آسیا و سایر مناطق جهان استفاده می شود./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده