دولت لبنان بار دیگر از پارلمان رأی اعتماد گرفت اعلام ورود صد‌ها دروزی از مناطق اشغالی به داخل سوریه زلنسکی: اگر تسلیحات دوربرد دریافت کنیم آماده اقدام هستیم ادعای دادستانی فرانسه علیه بشار اسد و ۲۰ مقام سابق سوریه اخراج مهاجران از خاک آمریکا به یک کشور آفریقایی واکنش وزارت خارجه به بازداشت اتباع ایرانی مقیم آمریکا رایزنی وزیران امور خارجه ایران و چین نشنال‌اینترست: الجولانی برای حفظ حکومت خود تروریست‌ها را جذب ارتش سوریه می‌کند سرپرست جدید سرکنسولگری افغانستان در مشهد کار خود را آغاز کرد موج گرمای شدید در اسپانیا جان بیش از ۱۰۰۰ نفر را گرفت درخواست عراقچی از شانگهای برای حمایت از ایران در برابر تجاوز آمریکایی-صهیونیستی ادامه بارش‌های سیل‌آسا در پاکستان؛ ۱۱۱ کشته و صد‌ها زخمی تاکنون سفارت ایران در لبنان: شایعات درباره ناامنی در کشور، جنگ روانی اسرائیل است السودانی: ایران کشوری مهم در منطقه است و روابط راهبردی عمیقی میان ماست لاوروف در دیدار با عراقچی: زمان گفت‌و‌گو با ایران درباره تحولات فرارسیده است

تغییر مسیر کشتی‌های ژاپنی از دریای سرخ

رسانه‌های رسمی ژاپن اعلام کردند این کشور برای دور ماندن از تنش‌ها در دریای سرخ مسیر کشتی‌های خود را تغییر داده است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۰۴ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 25
کد خبر: ۲۲۰۱۹۱

به گزارش راهبرد معاصر. شرکت‌های کشتیرانی ژاپنی پس از عملیات اخیر یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر آن هستند در دریای سرخ، شروع به تغییر مسیر خود کردند.

 

شبکه رسمی ژاپنی ان اچ کی در این خصوص گفت: شرکت‌های Nippon Yusen و Mitsui OSK Lines مسیر کشتی‌های خود را که به سمت قاره اروپا تغییر دادند. این شبکه اعلام کرد که این اقدام در چارچوب اجتناب از احتمال هدف قرار گرفتن کشتی‌های ژاپنی در دریای سرخ انجام می‌شود.

 

ان اچ کی اشاره کرد: کشتی‌ها به دماغه امید نیک در آفریقای جنوبی هدایت شدند. دیگر رسانه‌های محلی در ژاپن گزارش دادند که K Line و Ocean Network Express نیز مسیر کشتی‌های خود را به همین دلیل تغییر دادند.

 

طی هفته‌های گذشته، یمنی‌ها در «همبستگی با نوار غزه» که در معرض جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی و محاصره خفه‌کننده‌ای قرار دارد، چندین حمله به کشتی‌هایی که در دریای سرخ «عازم اسرائیل» بودند، انجام دادند.

 

این تغییر مسیر کشتی ها به افزایش حدود شش هزار مایل دریایی به دریانوردی تجاری معمول میان آسیا و اروپا منجر شده است که باعث تاخیر ۳ الی ۴ هفته ای رسیدن کالاها به مقصد خود می شود.

 

گفتنی است که سالیانه حدود ۱۹ هزار کشتی از کانال سوئز عبور می‌کنند. این کانال که به دریای سرخ منتهی می شود، یکی از آبراه های مهم تجارت جهانی است و از آن برای انتقال کالا و انرژی بین اروپا و آسیا و سایر مناطق جهان استفاده می شود./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر