سه پیشنهاد جلسه اضطراری شورای سنجش و پذیرش دانشجو به شورای عالی انقلاب فرهنگی جزییات و ساعت طرح ترافیک از ۱۶ فروردین ۱۴۰۴ روش‌های پرداخت زکات فطره اعلام شد ممنوعیت تردد کلیه وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت تهران از دقایقی قبل آغاز ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان از ۱۵ فروردین صدور حکم سنگین برای ۹ متهم فساد در شورای شهر سردشت تدوین اساسنامه مدارس مجازی/ برنامه وزارت آموزش و پرورش در حوزه هوش مصنوعی ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور امروز و فردا چطور با ChatGPT عکس‌هایمان را به سبک انیمیشن‌های استودیو «جیبلی» درآوریم؟ ۵۰۵ جانباخته و ۱۲ هزار مجروح در ابتدای طرح نوروزی در کشور سازمان نظام پرستاری: کمبود ۱۰۰ هزار پرستار در بیمارستان‌های کشور مرکز مدیریت راه‌های کشور: تردد ۲۱.۶ میلیون خودرو در موج اول سفر‌های نوروزی برخورد قضایی با عوامل انتشار کلیپ خارج از شئون از یک کنسرت تشریح وضعیت ترافیکی جاده‌ها و محور‌های مسدود در روز جمعه ۸ فروردین هواشناسی ایران امروز ۱۴۰۴/۱/۸؛ بارندگی و وزش باد در ۱۱ استان

شکست ایلان ماسک در مقابله با قانون تعدیل محتوای ایالت کالیفرنیا

ایلان ماسک از ایالت کالیفرنیا خواسته بود تا قانون تعدیل محتوا در مورد ایکس را لغو کند که این درخواست مورد موافقت قرار نگرفت.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۰۹ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 30
کد خبر: ۲۲۱۰۸۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ ایلان ماسک در مقابله با قانون تعدیل محتوای ایالت کالیفرنیای آمریکا شکست خورد. این قانون شبکه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند تا به طور عمومی نشان دهند که چگونه محتوای خاصی را در پلتفرم‌های خود تعدیل می‌کنند.

شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در سپتامبر از کالیفرنیا برای لغو قانون تعدیل محتوا شکایت کرد و گفت که این قانون حقوق آزادی بیان آن را تحت اولین متمم قانون اساسی ایالات متحده و قانون اساسی ایالت کالیفرنیا نقض می‌کند.

این قانون، شبکه‌های اجتماعی با درآمد ناخالص سالانه قابل‌توجه را ملزم می‌کند که گزارش‌های ۶ ماهه‌ای منتشر کنند که شیوه‌های تعدیل محتوای آن‌ها را توضیح دهد و داده‌هایی درباره تعداد پست‌های اعتراض‌آمیز و نحوه رسیدگی به آن‌ها ارائه کند.

اکنون ویلیام شوب، قاضی منطقه‌ای ایالات متحده، در یک تصمیم ۸ صفحه ای، درخواست این شبکه اجتماعی را رد کرد.

شوب نوشت: «در حالی که به نظر می‌رسد الزامات گزارش‌دهی بار انطباق قابل‌توجهی را برای شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کند، به نظر نمی‌رسد که این الزام در چارچوب قانون متمم اول، غیرقابل توجیه باشد.»

ایکس با توجه به قوانین تعدیل محتوای خود مورد انتقاد قرار گرفته است و بسیاری از شرکت‌ها تبلیغات خود را در این پلتفرم متوقف کرده اند. از زمانی که ماسک در اکتبر ۲۰۲۲ مدیریت ایکس را به دست گرفت، درآمد ماهانه تبلیغات ایالات متحده در هر ماه حداقل ۵۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

ایکس در اروپا نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. اتحادیه اروپا در اوایل ماه جاری اعلام کرد که در حال تحقیق در مورد ایکس به دلیل نقض تعهدات و اطلاعات نادرست است. / رویترز

ارسال نظر