شکست ایلان ماسک در مقابله با قانون تعدیل محتوای ایالت کالیفرنیا-راهبرد معاصر
مشاهده پشه آئدس در برخی از شهر‌های سواحل جنوبی و شمالی سرپرست شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران منصوب شد ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا کلید خورد مرز مهران آخر هفته مسدود است + جزئیات هشدار زرد هواشناسی در پی افزایش آلودگی هوا در ۶ استان فردا فعالیت نوبت صبح مدارس ۵ شهر غیرحضوری شد توضیحات مهم تامین اجتماعی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دمای این مناطق به ۸ درجه زیر صفر رسید | گرمترین نقطه ایران کجاست؟ شگرد مجرمان سایبری، سوءاستفاده از هویت دیگران یا تجارت سیاه هشدار هواشناسی مازندران؛ صیادی در خزر ممنوع رئیس سازمان غذا و دارو منصوب شد زنان در ایران بیشتر از مردان عمر می‌کنند | سن امید به زندگی در ایران به ۸۰ سال می‌رسد؟ آمار بالای گرایش پایه هفتمی‌ها به دخانیات | افزایش مصرف قلیان در بین دختران ۱۳ تا ۱۵ سال! شرور خیابان معیری تهران زمینگیر شد هوای تهران برای همه گروه‌های حساس ناسالم شد؛ ۱٠ نقطه در وضعیت قرمز

شکست ایلان ماسک در مقابله با قانون تعدیل محتوای ایالت کالیفرنیا

ایلان ماسک از ایالت کالیفرنیا خواسته بود تا قانون تعدیل محتوا در مورد ایکس را لغو کند که این درخواست مورد موافقت قرار نگرفت.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۰۹ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 30
کد خبر: ۲۲۱۰۸۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ ایلان ماسک در مقابله با قانون تعدیل محتوای ایالت کالیفرنیای آمریکا شکست خورد. این قانون شبکه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند تا به طور عمومی نشان دهند که چگونه محتوای خاصی را در پلتفرم‌های خود تعدیل می‌کنند.

شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در سپتامبر از کالیفرنیا برای لغو قانون تعدیل محتوا شکایت کرد و گفت که این قانون حقوق آزادی بیان آن را تحت اولین متمم قانون اساسی ایالات متحده و قانون اساسی ایالت کالیفرنیا نقض می‌کند.

این قانون، شبکه‌های اجتماعی با درآمد ناخالص سالانه قابل‌توجه را ملزم می‌کند که گزارش‌های ۶ ماهه‌ای منتشر کنند که شیوه‌های تعدیل محتوای آن‌ها را توضیح دهد و داده‌هایی درباره تعداد پست‌های اعتراض‌آمیز و نحوه رسیدگی به آن‌ها ارائه کند.

اکنون ویلیام شوب، قاضی منطقه‌ای ایالات متحده، در یک تصمیم ۸ صفحه ای، درخواست این شبکه اجتماعی را رد کرد.

شوب نوشت: «در حالی که به نظر می‌رسد الزامات گزارش‌دهی بار انطباق قابل‌توجهی را برای شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کند، به نظر نمی‌رسد که این الزام در چارچوب قانون متمم اول، غیرقابل توجیه باشد.»

ایکس با توجه به قوانین تعدیل محتوای خود مورد انتقاد قرار گرفته است و بسیاری از شرکت‌ها تبلیغات خود را در این پلتفرم متوقف کرده اند. از زمانی که ماسک در اکتبر ۲۰۲۲ مدیریت ایکس را به دست گرفت، درآمد ماهانه تبلیغات ایالات متحده در هر ماه حداقل ۵۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

ایکس در اروپا نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. اتحادیه اروپا در اوایل ماه جاری اعلام کرد که در حال تحقیق در مورد ایکس به دلیل نقض تعهدات و اطلاعات نادرست است. / رویترز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار