محسنی اژه‌ای: قرارداد‌های حاکمیتی نباید با تغییر دولت‌ها مخدوش شوند واتس اپ برای آی پد عرضه شد جستجوی وب برای کاربران رایگان «کلود» در دسترس قرار گرفت وزیر آموزش و پرورش: ۳۰ هزار نفر را استخدام خواهیم کرد ۷۸ درصد ردشدگان گزینش معلمان در مرحله تجدیدنظر تأیید شدند هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۳/۷؛ رگبار و رعدوبرق در ۱۵ استان پدرام مدنی جاسوس رژیم اسرائیل اعدام شد سیگار، قاتل خاموش مغز و عامل زوال عقل هشدار درباره خطرات شباهت ظاهری دارو‌ها اساسنامه مدرسه مجازی تصویب شد واکنش رئیس دانشگاه آزاد به ادعای علیرضا بیرانوند درباره پذیرش در دوره دکتری برخورد قاطع سازمان امور دانشجویان با گلوگاه‌های فساد در جذب دانشجو جهانگیر: ایران در مذاکره بر حق غنی‌سازی مُصر است / آزادی ۲ بازداشتی پرونده بندر رجایی/ تشکیل پرونده برای میرسلیم واکنش وزیر آموزش و پرورش به ماجرای لو رفتن سوالات امتحانات نهایی: کذب محض است مجوز استخدام ۲۷۰۰۰ نیرو در وزارت بهداشت / جذب ۹۵۰۰ پرستار جدید

شکست ایلان ماسک در مقابله با قانون تعدیل محتوای ایالت کالیفرنیا

ایلان ماسک از ایالت کالیفرنیا خواسته بود تا قانون تعدیل محتوا در مورد ایکس را لغو کند که این درخواست مورد موافقت قرار نگرفت.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۰۹ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 30
کد خبر: ۲۲۱۰۸۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ ایلان ماسک در مقابله با قانون تعدیل محتوای ایالت کالیفرنیای آمریکا شکست خورد. این قانون شبکه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند تا به طور عمومی نشان دهند که چگونه محتوای خاصی را در پلتفرم‌های خود تعدیل می‌کنند.

شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در سپتامبر از کالیفرنیا برای لغو قانون تعدیل محتوا شکایت کرد و گفت که این قانون حقوق آزادی بیان آن را تحت اولین متمم قانون اساسی ایالات متحده و قانون اساسی ایالت کالیفرنیا نقض می‌کند.

این قانون، شبکه‌های اجتماعی با درآمد ناخالص سالانه قابل‌توجه را ملزم می‌کند که گزارش‌های ۶ ماهه‌ای منتشر کنند که شیوه‌های تعدیل محتوای آن‌ها را توضیح دهد و داده‌هایی درباره تعداد پست‌های اعتراض‌آمیز و نحوه رسیدگی به آن‌ها ارائه کند.

اکنون ویلیام شوب، قاضی منطقه‌ای ایالات متحده، در یک تصمیم ۸ صفحه ای، درخواست این شبکه اجتماعی را رد کرد.

شوب نوشت: «در حالی که به نظر می‌رسد الزامات گزارش‌دهی بار انطباق قابل‌توجهی را برای شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کند، به نظر نمی‌رسد که این الزام در چارچوب قانون متمم اول، غیرقابل توجیه باشد.»

ایکس با توجه به قوانین تعدیل محتوای خود مورد انتقاد قرار گرفته است و بسیاری از شرکت‌ها تبلیغات خود را در این پلتفرم متوقف کرده اند. از زمانی که ماسک در اکتبر ۲۰۲۲ مدیریت ایکس را به دست گرفت، درآمد ماهانه تبلیغات ایالات متحده در هر ماه حداقل ۵۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

ایکس در اروپا نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. اتحادیه اروپا در اوایل ماه جاری اعلام کرد که در حال تحقیق در مورد ایکس به دلیل نقض تعهدات و اطلاعات نادرست است. / رویترز

ارسال نظر