فشار ۵۸ میلیارد دلاری جنگ بر اقتصاد صهیونیست‌ها-راهبرد معاصر

فشار ۵۸ میلیارد دلاری جنگ بر اقتصاد صهیونیست‌ها

بانک مرکزی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: هزینه جنگ اسراییل در نوار غزه به ۵۸ میلیارد دلار رسیده است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۱۲ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 02
کد خبر: ۲۲۱۶۲۷

به گزارش راهبرد معاصر، امیر یارون، رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هزینه‌های نظامی و غیرنظامی جنگ در نوار غزه به ۲۱۰ میلیارد شیکل (۵۸ میلیارد دلار) رسیده است.

 

براساس گزارش آناتولی، یارون با بیان اینکه هزینه ۲۱۰ میلیارد شیکلی باری بر دوش بودجه خواهد بود، تاکید کرد: باید با کاهش هزینه‌ها در مسائل فرعی دولت، با این هزینه مقابله کرد.

 

هزینه جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه از ۸ میلیارد دلار در دو هفته اول جنگ به ۱۵ میلیارد دلار در ماه اول رسید و به ۳۵ میلیارد دلار و سپس ۵۰ میلیارد دلار رسید که در حال حاضر به ۵۸ میلیارد دلار رسیده است.

 

یارون گفت: از زمان شروع جنگ در ۷ اکتبر، بانک اسرائیل ارزیابی‌های مستمری از وضعیت تاثیر جنگ بر اقتصاد و بازار‌ها انجام داده است. ما در حال بررسی این اثرات در سطح یک کل و در سطح هر بخش جزئی اقتصاد هستیم.

 

او افزود: برای ما واضح است که تاثیر منفی که اقتصاد از جنگ متحمل می‌شود زیاد است و اندازه آن در حوزه‌های مختلف متفاوت است. اما ما درحال انطباق با شرایطی که تحمیل شده است، هستیم.

 

رئیس بانک مرکزی صهیونیست‌ها در پایان مدعی شد مصرف کارت‌های اعتباری در اراضی اشغالی رو به بهبود است، اما در گردشگری بهبودی کند است و نرخ بیکاری گسترده که در ابتدای جنگ به شدت افزایش یافت، رو به کاهش است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار