فرزین: تمام اولویت‌های ارزی دستگاه‌های مختلف را تا پایان سال با سرعت تامین می‌کنیم ۱۶ هزار تن میوه و ۱۲۰۰ تن خرما ذخیره شد توزیع برنج در شبکه رسمی قطع می‌شود؟ ۳۳ شرکت غیرمجاز فروش بلیت هواپیما تعلیق شد واکنش دیوان محاسبات به اظهارات وزیر راه مبنی بر اینکه موجودی ما صفر است: موجودی حساب‌های این وزارتخانه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است حداکثر قیمت مصرف‌کننده هر کیلو برنج داخلی طارم و هاشمی ۱۳۰هزار تومان تعیین شد پرواز لوفت‌هانزا دقایقی پیش در ایران به زمین نشست فرزانه صادق: باید مجوز ایرلاین‌هایی که پاسخگو نیستند باطل شود آماده واریز سود سهام عدالت باشید / جزئیات واریز سود سهام عدالت سبد معیشت خانوار کارگری با احتساب تورم بهمن،۲۴ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان تعیین شد تمدید مهلت واریز وجه پیش‌فروش سکه تحویل ۳۱ تیرماه ۱۴۰۴ احتمال جیره‌بندی آب در تهران قوت گرفت قیمت مصوب آش و حلیم در ماه رمضان اعلام شد عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی امروز واریز می‌شود دولت مصوبه کالابرگ ۶۰ میلیون ایرانی را ابلاغ کرد

ساخت رام قطار ۳ واگنه پرسرعت در دستور کار وزارت صمت

مدیرکل دفتر صنایع ریلی و دریایی وزارت صمت از آغاز روند طراحی و ساخت رام قطار ۳ واگنه پرسرعت دیزلی برقی خبر داد و گفت: این طرح در صورت حمایت کمتر از ۳ سال آینده به تولید می‌رسد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۳ - ۱۷ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 07
کد خبر: ۲۲۲۳۷۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ روح الله ارجمندی گفت: هم اکنون در مرحله تدوین تفاهم نامه رام قطار 3 واگنه پرسرعت دیزلی برقی برای استفاده در خطوط راه آهن هستیم.

وی با اشاره به توانمندی متخصصان داخلی گفت: با توجه به تجربه تولید قطار مترو ملی با داخلی سازی 85 درصدی و اخذ مجوز سیر از بالاترین مراجع استاندارد اروپایی، این رام قطار پرسرعت دیزلی_برقی نیز با اتکا به توانمندی شرکت‌های دانش بنیان و با حمایت‌های مالی و حاکمیتی کمتر از 3 سال تولید خواهد شد.

ارجمندی در پاسخ به پرسشی درخصوص مزیت تولید قطار‌های پرسرعت در کشور به جای واردات آن، گفت: هم اکنون زیست بومی از توانمندان تولید قطار ملی و مترویی تشکیل شده و وزارت صمت درصدد استفاده از توانمندی‌های موجود برای تولید محصول جدید به جای واردات است؛ قطعا هزینه‌ی تولید رام قطار در پیش نمونه (پروتوتایپ) کمتر از نمونه تجاری است بنابراین در تولید انبوه هزینه بسیار کاهش می‌یابد.

خودکفایی در تولید واگن باری

مدیرکل دفتر صنایع ریلی و دریایی وزارت صمت با اشاره به منع واردات واگن باری، گفت: در تولید این نوع واگن با وجود 6 شرکت تولیدکننده داخلی به خودکفایی رسیده ایم.

وی به تامین واگن مسافری از سوی 3 شرکت داخلی اشاره کرد و افزود: این شرکت‌ها توانایی ساخت سالانه بیش از 500 دستگاه واگن مسافری را در برنامه جاری و توسعه‌ای خود دارند که قابل افزایش است.

بومی سازی بیش از 85 درصدی تولید واگن

ارجمندی از برنامه ریزی برای داخلی سازی تا 65 درصدی لوکوموتیو در 5 سال آینده خبر داد و گفت: به همت متخصصان ایرانی هم اکنون توان تولید سالانه بیش از 150 دستگاه لوکوموتیو در کشور وجود دارد که این تعداد قابل افزایش به 250 دستگاه در سال است، البته همکاری‌های مشترکی هم به منظور تولید مشترک و انتقال فناوری در این زمینه داشته ایم که به این ظرفیت افزوده خواهد شد.

مدیرکل دفتر صنایع ریلی و دریایی وزارت صمت به بومی سازی بیش از 85 درصدی تولید واگن مسافری اشاره کرد و گفت: قطار مترو ملی با دانش فنی 85 درصدی برای نخستین بار در کشور از سوی وزارت صمت، معاونت فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌های دانش بنیان و مجموعه دانشگاهی، طراحی به بهره برداری رسید.

وی از برنامه ساخت 113 فروند قطار مترو ملی به همت شهرداری تهران و مترو خبر داد و گفت: این میزان تولید قطعا برای شرکت‌های داخلی اشتغالزایی به همراه دارد.

به گفته ارجمندی در مجموع حدود 88 درصد قطعات و زیرسامانه‌های مترو ملی داخلی سازی خواهد شد./تسنیم

ارسال نظر