زمان و نحوه ثبت‌نام در آزمون استخدام بانک مرکزی اعلام شد با حکم رییس جمهور، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان منصوب شد/ امین مقومی کیست؟ پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا عقب‌نشینی کرد؟ جزئیات ورود خودرو‌های مناطق آزاد به سرزمین اصلی و دریافت پلاک ملی اعلام شد وزیر کشاورزی: در تامین کالا‌های اساسی هیچ تنش و مشکلی وجود ندارد سد‌های کشور ۴۲ درصد آب دارند/ ارتفاع کل ریزش‌های جوی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه، ۴۰ درصد افت داشته حذف یارانه نقدی این سه دهک تا شهریور قطعی شد + جزئیات  سقف جدید بیمه‌نامه‌های بزرگ اعلام شد جزئیات قرعه‌کشی فروش خودرو‌های وارداتی/ ثبت درخواست ۹۵ هزار نفر برای ۱۰ هزار خودرو قیمت انواع برنج در میادین و بازار‌های میوه و تره بار اعلام شد پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار

گلدمن ساکس:قیمت نفت دو برابر می‌شود

بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش بینی کرد که اگر اختلال حرکت کشتی‌ها پس از حملات حوثی‌های یمن بر تنگه هرمز نیز تأثیر بگذارد، قیمت جهانی نفت خام دو برابر خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۱ - ۱۸ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 08
کد خبر: ۲۲۲۵۰۷

به گزارش راهبرد معاصر؛  دان استرویون، رئیس بخش تحقیقات نفتی در بانک آمریکایی گلدمن ساکس روز شنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی پیش بینی کرد که اگر اختلال حرکت کشتی‌ها پس از حملات حوثی‌های یمن بر تنگه هرمز نیز تأثیر بگذارد، قیمت جهانی نفت خام دو برابر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، حوثی‌های یمن در پی تشدید جنایات اسرائیل در غزه و به منظور همبستگی با مصائب فلسطینیان، کشتی‌هایی را که گمان می رود با رژیم صهیونیستی در ارتباط هستند، هدف قرار می‌دهند.

استرویون گفت: اگر به مدت یک ماه در تنگه هرمز اختلال (در حرکت کشتی‌ها) ایجاد شود، قیمت‌ها 20 درصد افزایش می‌یابد.

افزایش حملات شبه‌نظامیان حوثی، شرکت‌های کشتیرانی جهانی را مجبور کرده است که مسیر کشتی‌های خود را از دریای سرخ در اطراف دماغه امید نیک، در منتهی الیه جنوب قاره آفریقا، منحرف کنند.

برای محموله‌هایی که از آسیا به اروپا یا آمریکای شمالی سفر می‌کنند، این انحراف مسیر حدود 6000 مایل دریایی به سفر آن‌ها اضافه می‌کند و می‌تواند زمان تحویل را تا یک ماه به تعویق بیاندازد و به ناچار هزینه‌های حمل و نقل را نیز افزایش دهد.

حملات حوثی ها طی هفته‌ها ادامه داشته و جریان کالاهای تجاری از دریای سرخ و کانال سوئز را که شریان مهم تجارت بین آسیا و کشورهای غربی محسوب می‌شود، دچار اختلال کرده است.

آمریکا در 19 دسامبر یک عملیات چند ملیتی را برای حفاظت از تجارت در دریای سرخ آغاز کرد اما بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی و مالکان کالاها هنوز هم ترجیح می‌دهند کشتی‌ها آفریقا را دور بزنند./تسنیم

ارسال نظر