طرح جایگزین انتقال پایتخت کلید خورد هشدار قرمز؛ ۱۱ شهر در محاصره آلودگی پلمب یک تالار پذیرایی به علت مسمومیت غذایی بیش از ۷۰ نفر/ ماجرا چیست؟ ازدواج با اتباع غیرایرانی قانونی می‌شود اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای چالوس و هراز بحران دسترسی به انسولین / رنج مداوم بیماران دیابتی خدائیان: مردم باید از اطلاعات دستگاه‌ها مطلع شوند وضعیت ترافیک و شرایط جوی محورهای کشور پنجشنبه ۸ آبان ۱۴۰۴ ‌آزادی موقت متهم پرونده موبایل موسوی با وثیقه سنگین هشدار هلال‌احمر درباره سیلاب در شمال کشور/ امدادگران به حالت آماده‌باش درآمدند جزئیات پرداخت ۴۳ همت از مطالبات بیمارستان‌های دولتی سال ۱۴۰۵ چند روز تعطیل رسمی دارد؟ وکیل: حکم اعدام «شریفه محمدی»، فعال کارگری، با تصمیم رئیس قوه قضائیه به سی سال حبس تبدیل شد توقیف محموله قاچاق دام آلوده در مازندران تصویب روز ملی هوا فضا و روز جزایر سه گانه خلیج فارس در تقویم رسمی کشور جزئیات تیراندازی پلیس در منطقه سوهانک تهران / دستگیری و زخمی شدن چند نفر / اعتراض دانشجویان به جولان اراذل و اوباش در محدوده دانشگاه آزاد

وزیر آموزش و پرورش: برنامه زمان‌بندی آیین‌نامه مسیر رشد معلمی تعیین شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: آیین‌نامه مسیر رشد معلمی نیازمند یک برنامه زمان بندی است تا استان‌ها نظرات و پیشنهاد‌های خود را ارایه کنند تا یک آیین نامه بی نقص برای تصویب به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه شود.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۲۴ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 14
کد خبر: ۲۲۳۳۷۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ رضا مراد صحرایی روز یکشنبه در شانزدهمین گردهمایی اعضای شورای معاونان و مدیران کل استان‌ها با بیان اینکه مسئله اصلی آموزش و پرورش کیفیت است، اظهار کرد: به‌منظور ارتقای کیفیت دوره‌های توانمندسازی معلمان و مدیران در نظام تعلیم و تربیت، مسئولیتی به دانشگاه فرهنگیان مسئولیت سپرده شد که در ساختار این دانشگاه یک مرکز به نام «مرکز جامع بهسازی نیروی انسانی» تاسیس شود.

وی در ادامه با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان انگیزه‌ها را برای ایجاد این مرکز بالا برده است، گفت: ثمره رتبه‌بندی در حال روشن شدن است. رتبه‌بندی باید به افزایش کیفیت و تعمیق یادگیری و سواد واقعی منجر شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آنچه از این مرکز خواسته شده برنامه‌ریزی در سه ساحت صلاحیت عمومی، صلاحیت تخصصی و صلاحیت حرفه‌ای است، گفت: ۲ دلیل باعث شد تا این دانشگاه به عنوان مرکز افزایش کیفیت توانمندسازی معلمان انتخاب شود. سهولت در اجرای کار و هم اینکه این دانشگاه در مرز علم حرکت می‌کند.

وی بر گفتمان‌سازی به جای ساختارسازی در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: تمام دوره‌هایی که برگزار می‌شود باید از طریق این مرکز دانشگاه فرهنگیان تایید شده باشد تا دوره ضمن خدمت به حساب بیاید.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مهمترین کار‌های سال آینده ارتقای کیفیت و تقویت مدارس دولتی و ذیل آن ساماندهی نیروی انسانی و توانمندسازی معلمان و مدیران است، گفت: همه معاونت‌ها و سازمان‌ها باید کیفیت را در دستور کار اصلی خود قرار دهند. راه رسیدن به هدف عبور کردن از خودمان است، عبور کردن از واگرایی. چون مسئله اصلی ما تفکر، کار راهبردی و برنامه‌ریزی است.

وی با بیان اینکه مسیر‌های رشد معلمی همگی باید از یک کانال مشخص انجام شود، گفت: یک سامانه حتماً باید همه این کار‌ها را در خود جمع کند، چون همه این‌ها در رتبه بندی معلمان امتیاز محسوب می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: همه ما باید نفع سیستم را در نظر بگیریم، ۵ دستور کار اصلی را به شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش ابلاغ و از آن‌ها خواست طی روز‌های آینده، با تشکیل شورای پشتیبانی این موضوعات ساماندهی شود.

صحرایی اعلام کرد: نظام جامع برنامه‌ریزی مدیران باید به صورت فوری آماده شود و تمام دوره‌هایی که برگزار می‌شود، باید از یک مأخذ مشخص مجوز آن‌ها صادر شود. هیچ دوره‌ای اعتبار ندارد مگر اینکه از شورای بهسازی عبور کرده باشد.

وی در مورد ساماندهی تاکید کرد: تعریف وظیفه مشخص صف تا ستاد یک سازوکار روشن و یک سامانه مشخص که هر دوره‌ای خارج از آن سامانه اعتبار نداشته باشد باید در دستور کار قرار بگیرد. باید دوره‌ها توسط معاونت‌های تخصصی در کل کشور اجرا شود و یک کنسرسیوم طراحی شود که از صف تا ستاد را پوشش دهد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: ما باید یاد بگیریم که با همدیگر برنامه‌ریزی کنیم، با همدیگر همفکری کنیم و فرایند‌ها را با کمک همدیگر طراحی کنیم.

صحرایی همچنین بر تعیین دقیق هزینه برگزاری دوره‌ها در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تاکید کرد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه همه ما باید از فرصت فوق‌العاده خدمت استفاده کنیم، عنوان کرد: مخاطب ما یک میلیون معلم هستند که صدای ما را به گوش ۱۶ میلیون دانش آموز و آن‌ها نیز به کل خانواده‌های خود منتقل می‌کنند و در نهایت به کل کشور تسری پیدا می‌کند؛ بنابراین باید از این فرصت خدمت به درستی استفاده کنیم.

صحرایی با بیان اینکه دوره‌های ضمن خدمت باید در چهارچوب این آیین‌نامه برگزار شود عنوان کرد: این آیین‌نامه جوشش و کوششی را در معلمان ایجاد خواهد کرد، چون در ادامه رتبه‌بندی است. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار