وزیر کشور:دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به سیستان و بلوچستان دارد-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

وزیر کشور:دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به سیستان و بلوچستان دارد

وزیر کشور از اجرای طرح‌های مهم در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: آب موضوع اصلی و همیشگی این استان بوده که در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در این حوزه رقم خورده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۷ - ۲۶ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 16
کد خبر: ۲۲۳۶۸۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ احمد وحیدی روز سه شنبه در حاشیه سفر به سیستان و بلوچستان اظهارکرد: در این استان طرح‌های مهمی مانند آب، تجارت مرزی، راه، تولید، توسعه کشاورزی، دامداری و دامپروری و توسعه تجارت در دستورکار و پیگیری قرار دارد.

وی افزود: علاوه‌بر پیگیری طرح‌های فوق یکی دیگر از اقداماتی که دنبال آن هستیم موضوعات مربوط به مسائل مرزی و فرصت‌ها، بررسی آخرین وضعیت مرزها و نیازهای مرزی سیستان و بلوچستان است.

وزیر کشور با بیان اینکه باید از ظرفیت مرز و بازارچه‌های مرزی برای توسعه کشور بهره‌مند شد گفت: با وجود استاندار سیستان و بلوچستان که دارای روحیه انقلابی و جهادی است در دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی در این حوزه رقم خورده و کارها به خوبی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: در خصوص آب که موضوع اصلی و همیشگی سیستان و بلوچستان است پیگیری‌هایی در دولت سیزدهم در دستور کار قرار دارد و اقدامات خوبی رقم خورده است.

وحیدی بیان کرد: ظرفیت مرز نسبت به گذشته خیلی فعال‌تر و بهتر شده و ساماندهی بهتری پیدا کرده به نحوی که بعضی مرزها که راکت بوده مانند ریمدان در جنوب سیستان و بلوچستان فعال شده است.

وی افزود: تجارت بین ایران و پاکستان امر بسیار مهمی بوده، مرزها واسطه مهمی هستند که باید وضعیت مناسبی داشته باشد که این کار شده و حجم تجارت ما را افزایش می‌دهد و به طور مستقیم بر روی معیشت مرزنشینان تاثیر دارد، بویژه اینکه بازارچه‌های مرزی فعال بوده و مرزنشینان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وزیر کشور تاکید کرد: حضور در نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی به پاکستان از دیگر برنامه‌های سفر به سیستان و بلوچستان است./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار