انصارالله: شرکت های خارجی عربستان را ترک کنند-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

انصارالله: شرکت های خارجی عربستان را ترک کنند

پس از حملات پهپادی یمنی ها به پالایشگاه سعودی، سخنگوی انصارالله از تمامی شرکت های خارجی خواست تا خاک سعودی را ترک نمایند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 16
کد خبر: ۲۲۴۶۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ در حالی که انصارالله از منابع مالی قابل توجهی برخوردار نیستند، پهپادها به آن‌ها ابزاری بخشیده تا به عربستان سعودی آسیب مهلکی وارد آورند. ضربات یمنی ها به کشوری صورت پذیرفته که با هزینه ۶۷.۶ میلیارد دلاری، در مقام سوم بیشترین هزینه‌کرد نظامی در جهان قرار دارد.

 

چندی پیش روزنامه «نیویورک‌تایمز» نوشته بود که توان پهپادی یمنی‌ها، چالشی برای عربستان سعودی ایجاد کرده که ریاض با تسلیحات گرانقیمت هم توان مقابله با آن را ندارد.

 

در همین ارتباط یحیی سریع امروز (دوشنبه) توضیحاتی درباره عملیات «موازنه بازدارندگی (شماره) دو» که علیه دو پالایشگاه «بقیق» و «خریص» انجام شد ، ارائه کرد.

 

وی گفت: این عملیات به وسیله‌ پهپادهایی صورت گرفت که با موتورهای مختلف از جمله موتور معمولی و موتور جت کار می‌کنند.

 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن به شرکت‌ها و خارجی‌های مشغول در تأسیسات سعودی که توسط ارتش یمن هدف قرار داده شده‌اند، هشدار داد این اماکن را ترک کنند زیرا در تیررس یمن هستند و ممکن است در هر لحظه هدف قرار بگیرند.

 

سریع خطاب به عربستان سعودی تأکید کرد، ارتش یمن هر نقطه‌ای را در هر زمانی که بخواهد می‌تواند هدف بگیرد، ریاض باید در محاسبات خود بازنگری کند و به حملات و محاصره یمن پایان دهد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار