چاووش اوغلو: صهیونیست ها قاتلین برادران و خواهران ما هستند-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

چاووش اوغلو: صهیونیست ها قاتلین برادران و خواهران ما هستند

وزیرخارجه ترکیه در اظهارنظری صریح، رژیم صهیونیستی را به تروریسم دولتی متهم کرده و آنها را قاتلین برادران و خواهران فلسطینی خود نامید.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 16
کد خبر: ۲۲۴۷۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ نشست سران همکاری اسلامی پیرامون بررسی مسئله فلسطین و سیاست های نژادپرستانه اسرائیل در جده در حال برگزاری است. نشست فوق به ویژه پس از اظهارات وقیحانه نتانیاهو مبنی بر الحاق دره اردن به سرزمین های اشغالی در صورت پیروزی در انتخابات از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با انتشار پیامی در واکنش به انتقاد‌ها از ترکیه پس از سخنرانی وی در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی گفت: "افرادی که از اظهارات امروز ما ناراحت شده‌اند، برادران و خواهران فلسطینی ما را می کشند".

 

چاووش‌ اوغلو در این پیام در واکنش به انتقاد‌هایی از ترکیه پس از نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی که برای بررسی اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به این کشور، در شهر جده عربستان سعودی برگزار شد، نوشت:"افرادی که از اظهارات امروز ما ناراحت شده‌اند، برادران و خواهران فلسطینی ما را می کشند و به طور خائنانه علیه آنها تروریسم دولتی اعمال می کنند. همچنین بی‌شرمانه درصدد حمله به رئیس‌جمهور ما هستند. ما تا آخر مدافع مساله فلسطین خواهیم بود".وی این پیام‌ را به زبان‌های انگلیسی و ترکی منتشر کرد.

 

مولود چاووش اوغلو در رابطه با اظهارات نتانیاهو مبنی بر اینکه بخشی از کرانه باختری رود اردن را به اسرائیل الحاق خواهند کرد چنین گفت : این سخنانی بسیار شرم آور است. اقدامی ناجوانمردانه برای کسب چند رای بیشتر در انتخابات عمومی به بهای نابود کردن امیدهای تامین صلح پایدار در خاورمیانه است.

 

وزیر امور خارجه ترکیه قبلا ضمن اشاره به اینکه اسرائیل بعلت حمایت آشکار برخی کشورها جرات بر زبان آوردن این ادعاها را پیدا کرده است گفته بود : اسرائیل به اعمال مجازات های جمعی و سیاست های تهاجمی که با گذشت هر روز به یک رژیم نژاد پرستی تبدیل می شود؛ ادامه می دهد.

 

از سوی دیگر اسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل نیز امروز طی پیامی در توئیتر درباره رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اظهارات تهمت‌آمیزی کرده بود.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار