سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند بازنگری است-راهبرد معاصر
پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران صدور کیفرخواست برای مدیر عامل معدن زمستان یورت تداوم بارش در ارتفاعات کشور آدرس سامانه ثبت معاملات اموال غیرمنقول دستگیری اراذل و اوباش مسلح شرق تهران اساسنامه نهضت سوادآموزی تغییر کرد؟ پرداخت بیش از ۲۹۵ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان کشوری اولین تصاویر از تیراندازی به یک اتوبوس مسافربری زاهدان + واکنش فوری یک مقام ارشد پلیس رئیس سازمان نظام پزشکی: اتحاد بین طب سنتی و مدرن منافع برخی را به خطر می‌اندازد دستور جدید وزیر علوم به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند بازنگری است

کارشناس تعلیم و تربیت گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز به بازنگری دارد تا مفاد آن برای مجریان ملموس و قابل فهم شود و امکان اجرا فراهم شود.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 04
کد خبر: ۲۲۶۶۶۹

به گزارش راهبرد معاصر، بیژن اعلایی کارشناس تعلیم و تربیت درباره دلایل عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار کرد: معتقدم از جمله مشکلات سند تحول در اجرا، آرمانی بودن بیش از حد برخی محتوای سند، عدم باور و اعتقاد مسؤولان در دولت‌های قبل به محتوای سند و به تبع آن عدم اجرای سند در زمان مسؤولیت آنان و عدم تخصیص منابع مالی از سوی دولت‌ها به‌ویژه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم برای اجرای برنامه‌های سند و آماده نشدن کامل زیر نظام‌های سند در گذشته، است.

 

وی ادامه داد: از دیگر موارد عدم اجرایی شدن سند تحول می‌توان به عدم همراهی دستگاه‌هایی که باید آموزش و پرورش را در اجرای این امر مهم یاری می‌کردند و عدم آگاهی معلمان، مدیران و عوامل اجرایی مدارس از محتوای سند به دلیل بی‌توجهی مسؤولان ستادی وزارت آموزش و پرورش در توجیه افراد نسبت به محتوا و اهمیت اجرای آن اشاره کرد.

 

این بازنشسته آموزش و پرورش با بیان اینکه معتقدم شاید در حدود 10الی 20 درصد سند تحول اجرایی شده است، گفت: معتقدم محتوای سند در عین اینکه بسیار جامع و در سطح بالایی است ولی به دلیل آرمانی بودن برخی محتوای آن و عدم آمادگی مجریان اصلی آن در مدارس، امکان اجرای مطلوب آن فراهم نشده است.

 

اعلایی افزود: به نظر بنده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز به بازنگری دارد تا مفاد آن برای مجریان ملموس و قابل فهم شود و امکان اجرا فراهم شود؛ از طرف دیگر زیرساخت‌های مدارس در مواردی مثلاً اجرای بعضی از ساحت‌های ششگانه آماده نیست.

 

این فوق لیسانس برنامه‌ریزی درسی پیشنهاد داد: برای بهبود فرآیند کار باید از رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی برای توجیه معلمان، خانواده‌ها و مسؤولان اجرایی کمک گرفت؛ همچنین همه دست اندرکاران اعم از مدیران، معلمان، مسؤولان آموزش و پرورش در تمام بخش‌ها، خود را موظف به مطالعه دقیق مفاد سند دانسته و کمر همت برای اجرای آن ببندند.

 

وی افزود: معتقدم باید زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اجرای سند در مدارس مهیا شود و نظام ارزشیابی از نحوه اجرای سند به صورت نرم‌افزاری تهیه و به طور مستمر، مجریان مورد ارزیابی قرار گرفته و بازخورد ارزیابی‌ها به آنان منعکس شود تا اشکالات را در اجرا برطرف کنند./ فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار