ارتش اسرائیل ۲ اسیر دیگر خود را کُشت-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

ارتش اسرائیل ۲ اسیر دیگر خود را کُشت

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس امروز یکشنبه ۱۱ فوریه اعلام کرد که در حملات ۹۶ ساعت اخیر ارتش رژیم اشغالگر به نوار غزه، ۲ اسیر اسرائیلی کشته شده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 11
کد خبر: ۲۲۷۸۱۱

به گزارش راهبرد معاصر، «۸ اسیر دیگر به‌شدت زخمی شده‌اند، وضعیت مجروحان با توجه به فراهم نبودن شرایط درمانی مناسب هر لحظه وخیم‌تر می‌شود»، این ادامه بیانیه امروز القسام است.

 

شاخه نظامی حماس در بخش دیگری از بیانیه خود تصریح کرد که مسئولیت کامل جان این مجروحان در سایه ادامه حملات و بمباران‌ها متوجه دشمن صهیونیستی است.

 

علی‌رغم گذشت ۱۲۸ روز از جنگ علیه غزه و افزایش تلفات ارتش رژیم اسرائیل که موجب عقب‌نشینی گردان‌ها و تیپ‌های نظامی شده، نتانیاهو از چند روز گذشته با رد شروط حماس برای آتش‌بس برای تبادل اسرا مدعی شده که حمله زمینی را تا رفح و ظرف ۲ هفته آینده عملیات در این شهر جنوبی غزه گسترش خواهد داد.

 

این تصمیم موجب اعتراضات بسیاری شده و حتی استعفای یکی از مقامات ارتش اسرائیل را هم به دنبال داشت. رئیس ستاد کل ارتش هرتزی هالوی هم در مخالفت با این حمله تاکید کرده که «عملیات در رفح مستلزم فراهم شدن شرایط مساعد از جمله عملیات تخلیه و هماهنگی با مصر است».

 

نتانیاهو در حالی برای گسترش جنگ برنامه‌ریزی می‌کند که خانواده‌های اسرای اسرائیلی از شب گذشته تا ساعاتی پیش مقابل کنست تجمع کرده و خواستار توافق آتش‌بس شده‌اند. وضعیت ارتش اسرائیل هم خوب نیست و امروز خبر افزایش تلفات و زخمی‌شدن ۷ نظامی دیگر طی نبردهای ۲۴ ساعت گذشته اعلام شد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده