شرایط فروش وانت نیسان ارتقاء یافته نحوه تبدیل یارانه نقدی به کالابرگ + جزئیات پیش بینی قیمت طلا و سکه سه شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۴ پیش بینی قیمت دلار سه شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۴ زمان واریز حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در آبان ۱۴۰۴ قیمت سکه پارسیان امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ هشدار مهم به خانوارها/ فرصت استفاده از اعتبار کالابرگ رو به پایان است همسان‌سازی حقوق بازنشستگان رسماً تصویب شد/ وعده افزایش حقوق بازنشستگی تا ۷۰ درصد در سال ۱۴۰۵ قیمت گوشت قرمز امروز ۲۶ آبان ۱۴۰۴ + جدول قیمت دلار مبادله‌ای امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ قیمت طلا ۱۸ عیار امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ مدیرعامل ایران ایر تغییر کرد/ «طاهر عبدالحی» مدیرعامل جدید ایران ایر شد نتایج قرعه‌کشی سایپا اعلام شد هشدار پزشکیان به خودروسازان؛ یکسال فرصت دارید خودرو‌ها را بهینه کنید در غیر این صورت هیچ ارزی دریافت نمی‌کنید و اجازه تولید نخواهید داشت مبلغ عیدی ۱۴۰۵ کارمندان و کارگران

‌طرح فروش خودرو با 5 درصد زیر قیمت بازار منتفی شد

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: یکی از شیوه‌های ما برای پرداخت مطالبات قطعه‌سازان توسط خودروسازان، عرضه خودرو با قیمت 5 درصد زیر نرخ بازار بود تا از محل درآمد حاصل از آن، خودروسازان بخشی از مطالبات قطعه‌سازان را بپردازند، اما‌ این طرح اثر منفی بر بازار گذاشت، بنابراین مسکوت ماند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۶ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 11
کد خبر: ۲۲۷۸۲۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ منوچهر منطقی در خصوص ابزارهای پرداخت مطالبات قطعه‌سازان از سوی خودروسازان، اظهار داشت: برای پرداخت مطالبات قطعه‌سازان چند راه حل مطرح است که یکی از این راهکارها، تجدید ارزیابی دارایی‌ها‌ و به عبارتی به‌روز رسانی دارایی‌های خودروسازان است.

 

معاون وزیر صمت اظهار داشت: یکی دیگر از شیوه‌ها، عرضه خودرو با قیمت 5 درصد زیر قیمت بازار بود تا از محل درآمد حاصل از آن، خودروسازان بتوانند بخشی از مطالبات قطعه سازان را بپردازند اما‌ این طرح اثر منفی بر بازار گذاشت و لذا فعلا این طرح مسکوت مانده است.

 

وی اظهار داشت: یکی دیگر از راه‌های پرداخت مطالبات قطعه‌سازان از سوی خودروسازان، افزایش سطح منابع مالی خودروسازان از طریق شورای پول و اعتبار است.

 

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: راهکار بعدی نیز واقعی‌کردن قیمت خودروها و به عبارتی به‌روز کردن قیمت خودروها توسط شورای رقابت است.

 

معاون وزیر صمت همچنین در پاسخ به این سوال که چرا مانند گذشته عرضه خودرو در سامانه یکپارچه به صورت یکپارچه انجام نمی‌شود؟ اظهار کرد: ‌یکی از اهداف سامانه یکپارچه، جلوگیری از تلاطمات بازار بود، در حال حاضر شرایط بازار خودرو مناسب‌تر شده است، بنابراین‌ سامانه یکپارچه در حال حاضر بیشتر نقش نظارتی دارد.

 

اخیرا شورای پول و اعتبار با درخواست عباس علی‌آبادی وزیر صمت مبنی بر افزایش سقف اعتبارات ایران خودرو و سایپا به ۱۵ هزار میلیارد تومان (5 هزار میلیارد تومان سایپا و 10 هزار میلیارد تومان ایران خودرو) حداکثر تا پایان شهریور‌ ۱۴۰۳ موافقت کرد./ فارس

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار