گوترش از یک توافق درباره سوریه خبر داد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

گوترش از یک توافق درباره سوریه خبر داد

دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که طرف های سوریه ای در خصوص تشکیل کمیته ای برای تنظیم و تهیه قانون اساسی کشور به توافق رسیده اند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 19
کد خبر: ۲۲۷۹۳

به گزارش راهبرد معاصر ، به دنبال اظهارنظر اخیر رئیس‌جمهور روسیه درباره «رو به اتمام بودن» فرایند تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه، حالا دبیرکل سازمان ملل از حصول توافق برای تشکیل این کمیته خبر داده است.

 

به نوشته شبکه راشا تودی، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد، توافق بر سر ایجاد کمیته قانون اساسی جدید سوریه حاصل شده و «گیر پدرسون» نماینده ویژه این سازمان در امور سوریه «در حال کار و اقدامات نهایی با طرف‌ها» درباره تشکیل این کمیته است و «ما امیدواریم که به زودی زود این کار به نتیجه برسد».

 

گوترش در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل، ایجاد کمیته قانون اساسی را «اقدامی بسیار مهم جهت ایجاد شرایط برای یک راه‌حل سیاسی» جهت پایان دادن به بحران سوریه خوانده است.

 

پیش از این «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه که کشورش یکی از اعضای «روند آستانه» است، روز دوشنبه گفته بود که کار بر روی تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه رو به اتمام است.

 

روند آستانه از دو سال پیش با مشارکت ایران، روسیه و ترکیه با هدف تسهیل حل و فصل بحران سوریه شکل گرفت و از آن زمان به آتش‌بس در بخش‌های بزرگی از سوریه منجر شده است.

 

یکی از مفاد توافقی که در این روند به دست آمده، تشکیل یک کمیته برای تدوین قانون اساسی جدید سوریه است. گفته می‌شود فهرست شرکت‌کنندگان در این کمیته تقریبا نهایی شده است.

منبع : فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار