امام جمعه تهران: وحدت ملی وانسجام اسلامی دو راهبرد برای تبدیل تهدیدها به فرصتهاست-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

امام جمعه تهران: وحدت ملی وانسجام اسلامی دو راهبرد برای تبدیل تهدیدها به فرصتهاست

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه وحدت ملی و انسجام اسلامی دو راهبرد قطعی برای تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها است گفت: ملتی که دارای وحدت است نماد عزم، اراده، امید و آرمان‌خواه است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 01
کد خبر: ۲۳۰۶۵۸

به گزارش راهبرد معاصر، حجت‌الاسلام «محمدحسن ابوترابی‌فرد» امروز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار کرد: ارتقای سطح حضور نخبگان در اتخاذ تصمیم‌های اساسی، گسترش قواعد حقوقی، نهادینه‌سازی حاکمیت قانون، اعمال نظارت مردم بر قدرت، کاهش سطح تصدی‌گری دولت و پرداختن به حوزه‌های حاکمیتی‌، سالم‌سازی ادارات و اشاعه فرهنگ شایسته‌سالاری سبب کاهش ناهنجاری‌ها و برخورداری مردم از نشاط اجتماعی و افزایش سطح انگیزه، امید و مشارکت می‌شود.

 

وی با بیان اینکه وحدت ملی و انسجام اسلامی دو راهبرد قطعی برای تحکیم ارکان اقتدار ملی و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها است، افزود: ملتی که دارای وحدت است نماد عزم، اراده، امید و آرمان‌خواه است. این و حدت، دستاورد تفاهم، گفت‌وگو، تعامل برآمده از عقلانیت و اخلاق و حرکت بر مدار قانون است.

 

خطیب موقت جمعه تهران ادامه داد: در نقطه مقابل اگر بر آتش اختلافات دمیده و گسل‌های اجتماعی فعال و زمینه تنش‌های سیاسی و اجتماعی فراهم شود، وحدت ملی و انسجام اسلامی مورد تهدید قرار خواهد گرفت؛ این است که در آموزه‌های اجتماعی اسلام بیش از هر اصل بر وحدت و انسجام جامعه تأکید شده است.

 

ابوترابی‌فرد در ادامه اظهار کرد: در حکمرانی برآمده از اراده ملت و مبتنی بر مبانی حقوقی، پیوند تنگاتنگ و در هم‌تنیده شهروندان در اداره کشور و شکل‌گیری نهادها و نظام‌های سیاسی، از مهم‌ترین ارکان مردم‌سالاری دینی و اقتدار ملی است./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده