به گزارش راهبرد معاصر، سید سجاد اسماعیلی با بیان این که تبلیغات کالاهای سلامت محور ممنوع است، اظهار کرد: تبلیغاتی که منجر به ترغیب استفاده از کالاهای سلامتمحور اعم از داروهای شیمیایی، بیولوژیک، مکملها، فرآوردههای آرایشی و بهداشتی بشود به طور کامل ممنوع است.
وی افزود: هیچیک از افراد از جمله کادر درمان و غیر کادر درمان به استناد قانون، مجاز به تبلیغ دارو و مکمل در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی نیستند و تنها میتوانند در جنبه آموزشهای عمومی مربوط به این کالاها همچون عوارض مصرف داروها، تداخلات دارویی و ... اطلاع رسانی کنند.
وی ادامه داد: این فعالیتها توسط هرشخصی که در فضای مجازی انجام شود به صورت کامل از لحاظ قانونی منع شده است.
اسماعیلی گفت: در حوزه سلامت، تفاوتی با سایر حوزهها وجود دارد و در حوزه سلامت، عدم تقارن اطلاعات بین افراد مصرفکننده و تجویزکننده دارو وجود دارد و بنابراین مهمترین نقشی که دولت دارد این است که به این موضوعات ورود و از حق مصرفکننده دفاع کند.
سخنگوی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: کارشناسان سازمان غذا و دارو و معاونتهای غذا و داروی استانها گزارشهای واصله درباره تبلیغات دارو در فضای مجازی را به صورت دائمی رصد میکنند و سایتها و صفحات مجازی تبلیغکننده این کالاها را بررسی میکنند و تخلفات افراد در فضای مجازی از نظر تبلیغات داروها را بلافاصله به مراجع قضایی معرفی میکنند تا برخورد لازم با آن صورت بگیرد./ تسنیم