روسیه: زمان دقیق سفر پوتین به ترکیه هنوز مشخص نیست-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

روسیه: زمان دقیق سفر پوتین به ترکیه هنوز مشخص نیست

علی‌رغم اینکه رییس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که رییس‌جمهور روسیه پس از انتخابات ترکیه به آنکارا سفر می‌کند، سخنگوی دولت روسیه می‌گوید هنوز تاریخ دقیق این سفر مشخص نیست.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 13
کد خبر: ۲۳۲۶۶۷

به گزارش راهبرد معاصر، دیمیتری پسکوف٬ سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد هنوز تاریخ دقیق سفر ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه به ترکیه مشخص نیست.

 

وی دراین‌باره گفت: سفر پوتین به ترکیه برای مدت طولانی در حال آماده سازی بوده است، مسائل زیادی وجود دارد که نیاز به توجه سران دو کشور دارد.

 

پسکوف در ادامه گفت: تاریخ مشخصی برای سفر پوتین به ترکیه وجود ندارد؛ این موضوع به سرعت از طریق کانال های دیپلماتیک مورد توافق قرار خواهد گرفت.

 

پیش از این رجب طیب اردوغان اعلام کرده بود که امیدوار است که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه پس از انتخابات شهرداری‌های ترکیه در ۳۱ مارس، به آنکارا سفر کند.

 

وی که شامگاه سه‌شنبه در ضیافت افطار سفرای خارجی ترکیه سخنرانی می‌کرد دراین‌باره گفت: ما به گفت‌وگو با هر دو همسایه خود در دریای سیاه ادامه می دهیم. جمعه گذشته (۸ مارس)، ما با ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در استانبول دیدار و گفت‌وگو کردیم و پس از انتخابات [در ترکیه] ما میزان ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه خواهیم بود.

 

اردوغان همچنین گفت که طرح های صلح برای حل و فصل مناقشه اوکراین که موضع روسیه را در نظر نگیرد کارساز نخواهد بود.

 

ریس‌جمهور ترکیه دراین‌باره گفت: ما تلاش های قابل توجهی برای یافتن راه هایی برای صلح در مناقشه روسیه و اوکراین نشان داده ایم. ما ضمن حمایت از اصل حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین، همچنین می گوییم که هرگونه طرح صلحی که روسیه را شامل نمی شود، بی اثر خواهد بود./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار