آیت الله جنتی: اطاعت از ولی امر موجب نجات از ضلالت‌ها است/ علما و خبرگان در صف اول دفاع از ولایت باشند-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

آیت الله جنتی: اطاعت از ولی امر موجب نجات از ضلالت‌ها است/ علما و خبرگان در صف اول دفاع از ولایت باشند

رئیس مجلس خبرگان رهبری در مراسم تجدید میثاق خبرگان با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) تاکید نمود که تجربه نشان داده که اطاعت از ولی امر موجب نجات از ضلالت‌ها است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 26
کد خبر: ۲۳۳۶۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ آیت‌الله احمد جنتی در مراسم تجدید میثاق خبرگان با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی با بیان این که «علما و خبرگان باید در صف اول دفاع از ولایت باشند» اظهار کرد: آن‌ها باید مواضع سیاسی و اجتماعی رهبر معظم انقلاب را به همه مردم بیان کنند.

 

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اوضاع کشورمان روز به روز بهتر می‌شود، افزود: دو حرکت نظامی پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی دید دیگران را به ما عوض کرد و نگاه عزت، قدرت و عظمت به حکومت اسلامی بخشید.

 

وی افزود: حضرت امام (ره) رحلت فرمود و ما از وجودش محروم شدیم اما امام خامنه‌ای و حکومت نظام اسلامی دو یادگار امام راحل هستند.

 

جنتی ادامه داد: همه باید در حفظ این دو امانت مهم که برای انقلاب همچون ثقلین هستند تلاش کنیم و اگر به این امانات توجه نشود گمراه می‌شویم.

 

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر از مسئله رهبری غفلت کنیم همان اتفاق می‌افتد که برای امام علی(ع) افتاد، اسلام تا قیامت باقی است و مسلمین ولی امر می‌خواهند.

 

جنتی بیان کرد: اطاعت از ولی امر واجب است زیرا ما را از ذلالت نجات می‌دهد همانگونه که امام خامنه‌ای در مقابله با تهدیدها و توطئه‌های دشمن همواره راهنمایی و هدایت کردند.

 

وی با بیان اینکه وظیفه خبرگان این است که از ولایت دفاع کند و مواضع ولایت را کاملا رعایت کند، گفت: این وظیفه همه شیعیان است ولی اولویت با علما و خبرگان است و ما باید در صف اول باشیم و مواضع سیاسی و اجتماعی رهبر معظم انقلاب را به همه مردم بیان کنیم.

 

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: مقاومت درس آموزنده‌ای است که همیشه حق را حفظ می‌کند و اگر مقاومت ضعیف باشد حق ضعیف می‌شود.

 

وی ادامه داد: ما باید به مواضع مقام معظم رهبری پایبند باشیم، بدانیم نسبت به دشمن چه موضعی دارند و بیانات ایشان را به مردم منتقل کنیم.

 

جنتی تأکید کرد: ما باید پایبند و پایدار باشیم و از مسئولان و مدیران بخواهیم که چرا مسأله تولید را رعایت نمی‌کنید؟ چرا باید وضع تولید ما انقدر عقب باشد؟ چرا باید انقدر بیکاری در این مملکت باشد؟ چرا باید سرمایه‌ها در بانک‌ها خوابیده باشد و یا از مملکت خارج شود؟ این وظیفه حتما باید رعایت شود.

 

وی با تأکید بر مسأله «مقاومت» گفت: مقاومت درس آموزنده‌ای است که همیشه حق را حفظ کرده است. هر جا مقاومت ضعیف شد، حق هم ضعیف شد. البته مقاومت هزینه دارد و ارزان تمام نمی‌شود. مقاومت کربلا و اسیری دارد. مقاوم‌ترین مقاومان و مظلوم‌ترین مظلومان علی (ع) است و بیشتر از همه هزینه پرداخت. بنابر این ما نمی‌توانیم مقاومت کنیم و هزینه‌ای برای ما نداشته باشد و برکات آن شامل حال ما شود.

 

وی با تأکید بر اینکه این حکومت و این نظام باید محفوظ بماند، افزود: کسانی که تاب تحمل این نظام را ندارند شناسایی و محکوم شوند. افرادی هستند که چشم دیدن این نظام را ندارند و تا جایی که بتوانند برای تضعیف نظام تلاش می‌کنند. این حکومت را باید همان کسانی حفظ کنند که حکومت علی (ع) را حفظ کردند.

 

جنتی در پایان گفت: ما باید به مردم بفهمانیم این امانتی است که امامتان به شما سپرده است. باید این امانت را حفظ کنیم. سقوط پهپاد آمریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی دید دیگران نسبت به ما را عوض کرد و به ما نگاه عزت و قدرت می‌کنند. حفظ حکومت اسلامی به این است که هرچه می‌خواهند ما را تضعیف کنند، در مقابلش آن‌ها را تضعیف کنیم.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده