ابتکار صلح هرمز در راس رایزنی های دیپلماتیک ظریف-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

ابتکار صلح هرمز در راس رایزنی های دیپلماتیک ظریف

محمد جواد ظریف که در نیویورک به سر می برد، روز جمعه ملاقات های متعددی را با همتایانش برگزار کرده و در آن به تبیین طرح صلح هرمز مبادرت ورزیده است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 28
کد خبر: ۲۳۴۱۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ ارائه طرح صلح هرمز از سوی ایران را می توان مهمترین دستاورد دیپلماتیک هیات ایرانی در نیویورک قلمداد کرد. طرحی که توسط رئیس جمهور و در سخنانش در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شد و اکنون توسط ظریف و در مذاکراتش پیگیری می شود.

 

ابتکار صلح هرمز در دیدار وزیران خارجه ایران و نیکاراگوئه بررسی شد

 

وزیران خارجه و اقتصاد نیکاراگوئه با رئیس سیاست خارجی ایران دیدار و درباره تحریم های غیرقانونی آمریکا و طرح ابتکار صلح هرمز تبادل نظر کردند.

 

دنیس مونکادا کولیندرس عصر جمعه در حاشیه اجلاس سازمان ملل متحد به دیدار محمد جواد ظریف آمد تا درباره مسایل دوجانبه و برجام و چالش های ایران و آمریکا و همچنین بحران آفرینی واشنگتن در آمریکای لاتین تبادل نظر کند.

 

رایزنی های ظریف با وزرای خارجه سوریه، فنلاند و ارمنستان در نیویورک

وزیر امور خارجه ایران در ادامه رایزنی ها در نیویورک با وزرای خارجه سوریه، عراق، فنلاند، هلند و ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

در دیدار ظریف و ولید المعلم وزیر خارجه سوریه روابط دوجانبه ، تداوم تماس و رایزنی های نزدیک مقامات دو کشور و همچنین آخرین تحولات و پیشرفت های روند آستانه مورد گفتگو قرار گرفت.

 

در این دیدار حمایت کامل ایران از حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه مورد تاکید قرار گرفت.

 

‌ظریف و محمدعلی الحکیم وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق نیز در نیویورک در خصوص روابط دو کشور و موضوعات مهم منطقه به رایزنی پرداختند.

 

وزرای خارجه هلند، فنلاند و ارمنستان نیز از دیگر وزرایی بودند که با ظریف دیدار و گفتگو کردند.

 

وزیر خارجه هلند به دیدار ظریف آمد

 

وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و هلند در حاشیه اجلاس ملل متحد درباره همکاری های دوجانبه گفت وگو کردند.

 

استف بلاک صبح جمعه به وقت محلی در سازمان ملل متحد به دیدار محمدجواد ظریف آمد تا درباره مسایل دوجانبه، منطقه ای و برجام تبادل نظر کنند.

 

ظریف پیش از این با همتایان سوری، کویتی و عراقی خود دیدار و درباره بحران سوریه، یمن و دیگر مسایل منطقه ای گفت وگو کرد.

 

وزیران خارجه ایران و عراق دیدار کردند

 

وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق در حاشیه اجلاس ملل متحد درباره همکاری های دوجانبه گفت وگو کردند.

 

محمد جواد ظریف صبح جمعه (به وقت محلی) در سازمان ملل متحد به دیدار محمد علی الحکیم آمد تا درباره مسایل دوجانبه، منطقه ای و مبارزه با تروریسم بحث وبررسی کنند.

 

ظریف پیش از این با همتای سوری و کویتی خود دیدار و درباره بحران سوریه و یمن گفت وگو کرد.

 

ظریف از تروریسم اقتصادی امریکا در دیدار با وزیر خارجه ارمنستان گفت

 

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار همتای ارمنستانی خود از تروریسم اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران سخن گفت.

 

«ظهراب مناتساکانیان» صبح جمعه در حاشیه اجلاس سازمان ملل متحد به دیدار «محمدجواد ظریف» آمد تا درباره مسایل دوجانبه، منطقه ای، برجام و تروریسم اقتصادی آمریکا با هدف قرار دادن مردم ایران از سوی دولت ترامپ تبادل نظر کنند.

 

ظریف پیش از این با همتای سوری، کویتی، عراقی، هلندی و فنلاندی خود دیدار و درباره بحران سوریه، یمن، برجام و چالش ها و دیگر مسایل منطقه ای و روابط دوجانبه گفت وگو کرد.

 

وزیران خارجه ایران و کویت ابتکار صلح هرمز را بررسی کردند

 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همتای کویتی وی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار و مسایل منطقه‌ای بویژه بحران یمن و ابتکار صلح هرمز را که حسن روحانی رئیس جمهوری ایران آن را به کشورهای جهان ارائه کرد، بررسی کردند.

 

«محمدجواد ظریف» در هشتمین روز سفر به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک با «صباح الخالد الصباح» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کویت دیدار و گفت وگو کرد.

 

دو طرف در این دیدار بر لزوم تقویت همکاری ها، امنیت منطقه ای، بحران یمن و طرح ابتکار صلح هرمز تبادل نظر کردند.قرار است ظریف در نشست وزیران خارجه سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) سخنرانی کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران با ایراد سخنانی در هفتاد وچهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد از طرح «ابتکار صلح هرمز» یا «ائتلاف امید» با هدف مشارکت کشورهای منطقه برای تأمین امنیت خلیج فارس رونمایی کرد.

 

حضور ظریف در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اکو

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان اکو حضور یافت.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده