واکنش بهزیستی به کلیپ های آزار کودکان‎-راهبرد معاصر

واکنش بهزیستی به کلیپ های آزار کودکان‎

سازمان بهزیستی کشور روز جمعه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: کلیپ‌های منتشر شده درباره آزار کودکان مربوط به خارج از کشور است و ارتباطی به ایران ندارد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 28
کد خبر: ۲۳۴۲۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ در فضاهای مجازی شاهد عکس ها و فیلم هایی از کودکانی هستیم که توسط والدین یا مراقبان خود به طرز وحشتناک و دلخراشی مورد آسیب جسمی قرار گرفته اند. اکثر ما با دیدن این وقایع به شدت اندوهگین و متاثر و یا ممکن است متعحب شویم. این موارد جزئی از کودک ازاری است که ما بطور اشکار میبینیم یا میشنویم اما عمق فاجعه زمانی است که این کودکان بی گناه به افراد خلافکار، جنایت کار و حتی بیماران روان تبدیل میشوند و سرمایه های اجتماعی خور را از دست میدهیم.

 

کودکان در هر سن و سالی که باشند افرادی بدون دفاع و ضعیف هستند که نمی توانند به تنهایی از خود مراقبت کنند و با محیط سازگار شود خانواده او نقش اساسی در پاسخگویی به نیازهای عاطفی و جسمانی آنان دارد. در صورت عدم پاسخگویی به نیازهای کودک و یا بدرفتاری و سوء استفاده از آن ها شخصیت در حال رشد آنان آسیب می بیند و در درازمدت و بزرگسالی تأثیر سوء آن نمایان می شود معمولاً ویژگی‌های شخصیتی کودکان بر شدت اعمال بد رفتاری تاثیر دارند مثلا کودکانی که دارای ویژگی‌های شخصیتی مقاوم، بدخلق، بازیگوش و بهانه گیر هستند احتمال کودک آزاری توسط مراقبان بیشتر است.

 

روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور در این اطلاعیه اعلام کرد: در پی انتشار ویدئوهایی در فضای مجازی مبنی بر آزار و اذیت کودکان از جمله کلیپ‌هایی با عنوان «پدری که دختر بچه سه ساله اش را کتک می‌زند تا روی پاهایش بایستد» و همچنین کلیپی با عنوان «کتک زدن یک کودک در یکی از آسایشگاه‌های جنوب کشور» ضمن ابراز ناراحتی از وجود چنین مواردی، به اطلاع می‌رساند؛ این اتفاقات و کلیپ‌های منتشره مربوط به خارج از کشور ایران بوده و ارتباطی با کشورمان ندارد.


در ادامه این اطلاعیه همچنین آمده است: همانطور که در رسانه‌ها نیز اعلام شد، در خصوص کلیپ نخست که به شهرهای عرب‌نشین جنوب ایران نسبت داده شده بود، مشخص شد که این اتفاق در کشور عربستان بوده و مرد مهاجر پس از دستگیری و اعتراف، به شلاق و حبس محکوم شده است.


این اطلاعیه حاکی است: حرکت مشکوک انتشار این کلیپ‌ها به نام مردم اخلاق‌مدار ایران در شبکه‌های مجازی و تحریک احساسات پاک مردم نیز از دیدگاه ما محکوم خواهد بود.


مشاور اجرایی رئیس سازمان بهزیستی کشور در پی انتشار نماهنگی در فضای مجازی با عنوان کودک آزاری در مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست در جنوب کشور، گفت: به هیچ وجه کودک آزاری اتفاق نیفتاده است و این فیلم مربوط به کشور دیگری است.


«سیدمنتظر شبر» روز جمعه افزود: در این فیلم، زن جوانی، کودکی را به صورت وحشیانه کتک می زند و لباس او را عوض می کند و کاملاً مشخص است که این فیلم مربوط به یکی از کشورهای شبه قاره است.

 

دبیر شورای معاونان سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: چندی است که فیلم های مربوط به کودک آزاری کشورهای دیگر را به ایرانیان منتسب می‌کنند و معلوم نیست قصد این افراد چیست؛ اما روشن است که فیلم اخیر به هیچ وجه در ایران رخ نداده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار