معاون دفتر رئیس جمهور: مصطفی پورمحمدی جزو گزینه‌های دولت برای وزارت اطلاعات است تعطیلی ادارات پنجشنبه‌ها تصویب شد+ جزییات ساعات کاری ادارات  یک پهپاد اربیتر ۴ در نهاوند همدان ساقط شد + فیلم نجیب شه‌بخش بسیجی اهل سنت در حمله مسلحانه به شهادت رسید سپاه پاسداران: سوپرنفتکش ۲ میلیون بشکه‌ای روی تله‌های انفجاری هرمز منفجر شد بررسی طرح حذف شرط اجتهاد وزیر اطلاعات / جزییات آخرین شب عزاداری شهادت حضرت زهرا به میزبانی آیت الله سید مجتبی خامنه‌ای انهدام هفدهمین فروند پهپاد MQ ۱ در آسمان جزیره قشم آیت‌الله مکارم شیرازی: قدرت نظامی مسلمانان باید دشمنان را به هراس اندازد مراسم عزاداری شام شهادت حضرت فاطمه(س) از سوی رهبر انقلاب انهدام یک فروند پهپاد MQ1 دشمن توسط ارتش عراقچی: موضوع فراتر از ایران است ابوترابی: ایران یکی از بزرگ‌ترین ذخیره‌خانه‌های موشکی جهان است حضور پزشکیان در مراسم تشییع شهدا تشکیل ستاد «سالگرد عروج خونین امام مجاهد شهید»

اعلام میزان افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان+ جزئیات

اعلام میزان افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان+ جزئیات معاون اول رئیس جمهور تصویب‌نامه هیأت وزیران در خصوص حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری، قضات، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، کارانه پزشکان و حقوق والدین شهدا را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 06
کد خبر: ۲۳۴۹۲۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در ۱۴ فروردین امسال تصویبنامه ۸ فروردین سال جاری هیأت وزیران در خصوص افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری (موضوع بندهای «الف» و «پ» تبصره ۱۵ و بند «پ» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری) در سال ۱۴۰۳ را به سازمان های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی ابلاغ کرد.


بر این اساس، ارقام پرداختی به کارکنان دولت در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر است:


ضریب حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و قضات ۶۸ هزار و ۷۶۶ ریال
ضریب حقوق کارمندان دولت و دستگاه های مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت، وزارت اطلاعات و پست های سیاسی وزارت امور خارجه ۴ هزار و ۸۲۹ ریال
افزایش ضریب حقوق کارکنان مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومی غیر دولتی و شرکت های دولتی، شرکت ملی نفت، سازمان انرژی اتمی، سازمان های مشمول ماده ۵ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و بانک مرکزی معادل ۲۰ درصد سال گذشته
افزایش ۲۰ درصدی حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان مشمول و غیر مشمول قانون خدمات مدیریت کشوری
افزایش ۲۰ درصدی حداقل حقوق شاغلان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت؛ ولی نباید از حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان مشمول قانون خدمات مدیریت کشوری کمتر شود
حق عائله مندی کارکنان مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری یک میلیون و ۴۰۰ هزار و ۴۱۰ تومان (برای بازنشستگان معادل ۲۹۰۰ امتیاز)
حق اولاد شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ۸۵۹ هزار و ۵۶۲ تومان (برای بازنشستگان معادل ۱۷۸۰ امتیاز)
کمک هزیئه عائله مندی برای کارمندان دارای ۳ فرزند و بالاتر یک میلیون و ۸۲۰ هزار و ۵۳۳ تومان (برای بازنشستگان معادل ۳۷۷۰ امتیاز)
حق اولاد برای کارمندان دارای ۳ فرزند و بالاتر یک ملیون و ۱۱۷ هزار و ۴۳۰ تومان (برای بازنشستگان معادل ۲۳۱۴ امتیاز)
هیچ یک از حقوق بگیران اعم از شاغل و بازنشسته کشوری و لشکری در سال ۱۴۰۳ نباید کمتر از ۱۰ میلیون تومان دریافتی داشته باشند در غیر این صورت باید مابه التفاوت تا ۱۰ میلیون تومان با عنوان تفاوت تطبیق، در حقوق ها ترمیم شود
افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران، مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری و صندوق های بازنشستگی وابسته به دستگاه های اجرایی نسبت به آخرین حکم ۱۴۰۲
حقوق بازنشستگان صندوق های کشوری و لشکری از ۹ میلیون تومان کمتر نباید باشد
سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه در طول سال جاری برای همه مشولان قانون مدیریت خدمات کشوری، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی، کارکنان کشوری و لشکری، قضات و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ۷۰ میلیون تومان است؛ پرداخت مازاد بر این رقم تحت هر عنوان ممنوع است
کارانه گروه پزشکی و فوق العاده خاص پزشکان شاغل در سازمان پزشکی قانونی، حق اشعه پرتوکاران سازمان انرژی اتمی، حق التألیف و حق داوری پایان نامه های اعضای هیأت علمی، حق مطب پزشکان تمام وقت و اعضای هیأت علمی بالینی تمام وقت و بیمه بازنشستگی ایثارگران از سقف ۷۰ میلیون تومان مستثنی است
مستمری والدین شهدا ماهانه ۱۵ میلیون تومان تعیین شد/ فارس

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار