مرگ محافظ شخصی ملک سلمان+ جزئیات-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

مرگ محافظ شخصی ملک سلمان+ جزئیات

سخنگوی پلیس مکه جزئیاتی از قتل محافظ شخصی پادشاه عربستان مطرح کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 29
کد خبر: ۲۳۵۳۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ الفغم ابتدا محافظ شخصی ملک عبدالله پادشاه سابق این کشور بود که بعد از فوتش محافظ شخصی ملک سلمان شد. ملک سلمان در سال ۲۰۱۷ با ترفیع درجه الفغم، به وی درجه سرتیپی داد.

 

افشاگر اسرار آل سعود ملقب به مجتهد که در توئیتر فعال است در خصوص قتل «عبدالعزیز الفغم» محافظ شخصی پادشاه عربستان یک پست منتشر کرد.

 

وی در این پست نوشت: الفغم در زمان وقوع قتل نه با دوستش بلکه در کاخ پادشاهی بوده است.مجتهد تاکید کرد: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان الفغم را جزء نیروهای گارد قدیم دربار می دانست و معتقد بود وی سرسپرده آل سعود است اما به صورت ویژه به اخلاص شخصی او اعتماد نداشت.

 

وی تصریح کرد: بن سلمان بارها از تمایل خود برای دور کردن الفغم از دربار سخن گفته بود. منابع خبری عربستان سعودی مدعی شده اند که «دوست محافظ شخصی ملک سلمان وی را به دلیل اختلاف شخصی به قتل رسانده است».

 

«علی الاحمد»، روزنامه‌نگار سعودی در حساب کاربری‌اش در توئیتر گفته که مرگ «الفغم» می‌تواند بر اثر اصابت گلوله باشد. او نوشته محافظ شخصی ملک سلمان، چند روز پیش از سمتش عزل شده بود که این، مرگش را مشکوک می‌کند. الاحمد نوشته در حال تلاش برای دریافت جزئیات بیشتر در این باره است».

 

روزنامه‌نگار سعودی افزود: الفغم چند روز پیش در حال قدم زدن به تنهایی در جده رویت شده که در واقع با شغل او تناسبی ندارد، زیرا معمولاً در کنار پادشاه است و شب‌ها هم بعد از خوابیدن ملک سلمان در قصر استراحت می‌کند.

 

واکنش رسمی عربستان به خبر کشته شدن محافظ پادشاه

 

وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه ای کشته شدن عبدالعزیز الفغم محافظ شخصی پادشاه عربستان را تأیید کرد.در این بیانیه آمده است: محافظ شخصی پادشاه عربستان به دنبال اختلافات شخصی با یک نفر دیگر کشته شده است.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: فرد مجرم در برابر نیروهای امنیتی مقاومت کرده و کشته شد.این در حالیست که اخبار منتشر شده از احتمال ترور وی حکایت دارد.

 

جزئیات کشته شدن الفغم از زبان سخنگوی پلیس مکه

 

سخنگوی پلیس مکه اعلام کرد: عبدالعزیز الفغم محافظ شخصی پادشاه عربستان به ضرب گلوله دوست خود کشته شد.وی افزود: الفغم وابسته به گارد پادشاهی بوده و این حادثه در جریان دیدار وی با دوستش به نام ترکی بن عبدالعزیز السبتی در استان جده صورت گرفت.

 

سخنگوی پلیس مکه تاکید کرد: زمانی که این دو با یکدیگر دیدار می کردند یکی دیگر از دوستانشان به نام ممدوح بن مشعل آل علی وارد شد و با آنها صحبت کرد. صحبتهای بین آنها بالا گرفت و ممدوح از خانه خارج شده و با سلاح خود به داخل خانه بازگشت.

 

وی افزود: ممدوح به سمت الفغم شلیک کرد که به دنبال آن برادر صاحب خانه و کارگر وی نیز مجروح شدند. در زمان حضور نیروهای امنیتی، مجرم به سمت آنها شلیک کرده و حاضر به تسلیم نشد.

 

سخنگوی پلیس مکه تاکید کرد: در جریان این درگیری فرد مجرم به دست نیروهای امنیتی کشته شد. عبدالعزیز الفغم به بیمارستان منتقل شد اما به دلیل شدت جراحات وارده کشته شد. هم چنین در جریان درگیری مذکور ۵ تن از نیروهای امنیتی مجروح شدند.

 

این در حالی است که «محمد العتیبی» فعال عربستانی، به نقل از یکی از اقوام مقتول در توئیتر خبر داد که وی در جریان سوءقصد نافرجام به جان ملک سلمان در قصر پادشاهی، کشته شده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده