ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس ۱۴ شهر ایران رکورددار گرما در خرداد ۱۴۰۵

دیوان عدالت اداری عدم بازنشستگی معلمان در سال تحصیلی را تائید کرد

دیوان عدالت اداری عدم بازنشستگی معلمان در سال تحصیلی را تائید کرد بازنشستگی معلمان در طول سال تحصیلی ممنوع است، این موضوع منجر به ثبت شکایت برخی معلمان به دیوان عدالت اداری شد اما هیئت عمومی دیوان عدالت اداری هم این موضوع را تایید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 10
کد خبر: ۲۳۵۶۰۹

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت آموزش و پرورش با صدور بخشنامه‌ای در سال گذشته مانع از بازنشستگی معلمان در طول سال تحصیلی شد.

 

طبق این بخشنامه، به منظور جلوگیری از اختلال در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان انجام ماموریت، انتقال و بازنشستگی کارکنان آموزشی در طول سال تحصیلی ممنوع است و بررسی درخواست ماموریت، انتقال و بازنشستگی صرفاً در فصل تابستان و تا پایان شهریور ماه انجام می‌شود.

 

این موضوع منجر به اعتراض برخی از معلمان و ثبت شکایت در دیوان عدالت اداری شد.

 

در بخشی از دادخواست ارائه شده از سوی برخی معلمان آمده است: بخشنامه وزارت آموزش و پرورش، مغایر با حقوق معلمان بوده و تاریخ بازنشستگی بسیاری از معلمان در اثنای سال تحصیلی است و این موضوع در طول سال‌های متمادی رویه متعارف بود که فرهنگیان در هر مقطعی و فصلی از سال می‌توانستند بازنشسته شوند.

 

براین اساس صدور بخشنامه محدودیت بازنشستگی بعد از اول مهر ماه خارج از حدود اختیارات قانونی است و جلوگیری از بازنشستگی معلمان به بهانه اختلال در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان علاوه بر ایجاد اختلال در امور زندگی شخصی، ناشی از ضعف مدیریت و عدم آینده نگری آموزش و پرورش بوده و فاقد وجاهت قانونی است.

 

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در اینباره با صدور رأی اعلام کرد: بازنشستگی در اختیار دستگاه‌های اجرایی است و وزارت آموزش و پرورش می‌تواند در جهت حسن جریان امور و در جهت جلوگیری از اختلال در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان به وضع این موضوع اقدام کند.

 

با توجه به اینکه وزارت آموزش و پرورش، کارکنان آموزشی مورد نیاز خود را در طول یک سال تحصیلی مدیریت می‌کند و بازنشستگی آنها در طول سال تحصیلی در امر آموزش دانش‌آموزان اختلال ایجاد می‌کند، اعلام کرده است که بررسی درخواست‌های بازنشستگی در تابستان انجام می‌شود بنابراین بخشنامه آموزش و پرورش در اینباره، خلاف قانون و خارج از حدود اختیار نیست./ تسنیم

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار