بازنگری محدوده‌های ترافیکی شهر تهران-راهبرد معاصر
قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است بریز و بپاش میلیاردی متهمان پرونده رضا‌یت خودرو با پول مردم کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ یازدهمین دادگاه چای دبش برگزار شد / تفهیم اتهام به یک متهم دیگر پرونده ساعت آغاز فعالیت مدارس چهارمحال و بختیاری اعلام شد مدارس ۱‌۱ شهرستان کرمانشاه فردا تعطیل شد کدام شغل‌ها در آینده با افزایش تقاضا روبه رو می‌شوند؟ فردا آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت اول کنکور ۱۴۰۴ / ثبت‌نام ۵۶۰ هزار نفر بلاتکلیفی ۱۶ میلیون دانش آموز برای روز شنبه یکم دی ماه ۱۴۰۳ توضیح دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص حواشی برگزاری جشن یلدا  امکان تعطیلی کلاس درس بعد از امتحانات نوبت اول  هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۹/۳۰؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور ورود سامانه بارشی به کشور از امروز / یلدای برفی در استان‌های غربی تردد روان در محور‌های چالوس و هراز/ محدودیت تردد وجود ندارد هوای پایتخت در وضعیت «نارنجی»

بازنگری محدوده‌های ترافیکی شهر تهران

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از تمامی دانشگاه‌هاي دولتي داراي گرايش‌هاي حمل‌ و‌ نقل یا راه و ترابري دعوت کرد تا در مطالعات بازنگری محدوده‌های ترافیکی شهر تهران مشارکت کنند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 13
کد خبر: ۲۳۵۸۰۰

به گزارش راهبرد معاصر، شهریار افندیزاده با اشاره به اثرگذاری مستقیم و همه‌جانبه سیاست قیمت‌گذاری، محدوده‌های ترافیکی بر زندگی شهروندان و لزوم بررسی اثرات اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی در کنار اثرات حمل‌ و‌ نقلی در سطح شهر تهران، گفت: برای انجام این مقوله همیاری و همفکری جامعه علمی و دانشگاهی کشور مورد نیاز است.

 

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران افزود: بر اساس حكم سی و هفتم برنامه چهارم تحول و پيشرفت شهر تهران، شهرداري موظف است به منظور حفظ محيط‌زيست و كاهش آلودگي هوا، نسبت به مطالعه و بازنگري در ماهيت و شيوه اعمال محدوديت‌هاي مكاني و زماني تردد خودروها در تمامی مناطق شهر متناسب با سطح پيمايش، عوارض ازدحام و آلايندگي و ارائه مدل جايگزين تا حداكثر يک سال پس از ابلاغ برنامه اقدام کند.

 

افندیزاده با بیان اینکه حدود چهار سال از اجرایی شدن شیوه جدید کنترل محدوده‌های ترافیکی شهر تهران می‌گذرد گفت: در شرایط فعلی، آسیب‌شناسی و امکان‌سنجی بهبود آن ضروری به نظر می‌رسد.

 

مدیرعامل سازمان حمل‌ و‌ نقل و ترافیک شهر تهران با بیان اینکه انجام مطالعات بازنگری محدوده‌های ترافیکی در مرحله انتخاب مشاور است افزود: از جامعه دانشگاهی و علمی کشور تقاضا شده است که در خصوص آسیب‌شناسی و مقایسه عملکردی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف محدوده‌های ترافیکی فعلی (طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا) و مقایسه با روش‌های پیشین (طرح ترافیک و زوج یا فرد)، بررسي اثرات حمل‌ و‌ نقلی، اجتماعي و زیست محیطی طرح فعلي بر محدوده‌ها و تمامی مناطق شهر، بررسي لزوم توسعه یا كاهش تعداد و جغرافیای محدوده‌هاي ترافیکی، بررسي انواع شيوه‌هاي محاسبه عوارض مانند تراكم مبنا (هزينه ازدحام)، مسافت مبنا، مسير مبنا و انتخاب شيوه مناسب قيمت‌گذاري محدوده‌هاي ترافيكي، نحوه اعمال تخفیف‌های ورود به محدود‌ه‌ها برای خودروهای برقی و هیبریدی، ساکنین محدوده‌ها، ورود در ساعات غیراوج و ... موضوعاتی است که آمادگی داریم با ما همکاری لازم را داشته باشند.

 

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، در دو نوبت آگهي فراخوان استعلام ارزيابي فني و مالي در روزنامه همشهري در روزهاي يكشنبه و سه‌شنبه ۱۹و۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ در روزنامه همشهری منتشر کرده که علاقه‌مندان به مشارکت در فرآيند انتخاب مشاور از ۲۵ تا ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ می‌توانند برای دریافت اسناد و‌مدارک به این سازمان مراجعه کنند.

 

بر اساس این گزارش، در حال حاضر، در راستای مدیریت تقاضای استفاده از خودروی شخصی در شهر تهران، دو طرح مدیریتی به نام‌های محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا استفاده می‌شود که هر یک با مکانیزم خاصی تردد خودروهای سواری در محدوده را کنترل می‌کنند.تاکنون خودروهای شخصی با خرید طرح می‌توانند جواز ورود و تردد در محدوده طرح ترافیک را دریافت کنند. همچنین تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا در هر فصل از سال به میزان ۲۰ روز مجاز است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده