رهبر جمهوری خواهان سنا: نمی توانیم مانع استیضاح ترامپ شویم-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

رهبر جمهوری خواهان سنا: نمی توانیم مانع استیضاح ترامپ شویم

میچ مک کانل رهبر جمهوری خواهان سنا اظهار داشته که در صورت تایید پروسه استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان، او و هم حزبی هایش در سنا نمی توانند مانع از برگزاری استیضاح گردند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 30
کد خبر: ۲۳۶۱۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ پروسه استیضاح دونالد ترامپ، روز به روز جنبه جدی ترین به خود می گیرد. رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که تا چندی پیش در مقابل استیضاح ترامپ مقاومت می‌کرد، اظهار داشته که اکنون افکار عمومی این کشور حامی تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهوری است.

 

همه چیز به گفتگوی ترامپ با رئیس جمهور آمریکا باز می گردد. رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند ترامپ در این مکالمه تلفنی تلاش کرده رئیس‌جمهور اوکراین را برای تحقیقات فساد از کسب و کار «جو بایدن» و پسر او «هانت» تحت فشار قرار دهد.

 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال اخیراً گزارش داد ترامپ در بخشی از آن مکالمه اعطای کمک نظامی به اوکراین را به انجام این تحقیقات منوط کرده است.

 

«میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوری خواهان در مجلس سنا روز یکشنبه گفت: اگر مجلس نمایندگان لایحه استیضاح ترامپ را تصویب کند، سنا نمی تواند مانع از محاکمه رئیس جمهوری شود.

 

به گزارش روزنامه «هاف پست» با افزایش روند درخواست استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دلیل افشای مکالمه تلفنی وی با رئیس جمهوری اوکراین، گمانه زنی هایی مطرح می شود که در صورت تصویب لایحه استیضاح واکنش مجلس سنا چه خواهد بود؟

 

مک کانل سناتور پرسابقه ایالات متحده از ایالت کنتاکی در این باره گفت: اگر مجلس نمایندگان لایحه استیضاح ترامپ را تصویب کند، سنا باید اقدامی انجام دهد.

 

رهبر اکثریت جمهوری خواهان در مجلس سنا تصریح کرد: البته باید گفت ما نمی توانیم در مقابل ارائه طرح استیضاح ترامپ به مجلس سنا مقابله کنیم.

 

 

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه (۴ مهر) نسخه غیرمحرمانه‌ای از شکایت یک افشاگر را که به جزئیات تماس تلفنی ترامپ و زلنسکی پرداخته است، منتشر کرد.

 

این افشاگر که از مقامات سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) است، ترامپ را متهم به تلاش برای اقناع همتای اوکراینی خود برای تحقیق درباره بایدن نامزد انتخابات و معاون رئیس جمهور سابق و پسرش «هانتر» کرده تا به انتخابات دوباره ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۰ کمک کند.

 

با توجه به افشای این موضوع، دموکرات ها تحقیقات استیضاح ترامپ و همچنین تلاش احتمالی دولت وی برای مبهم کردن موضوع تماس تلفنی را آغاز کرده‌اند.

 

پلوسی هفته گذشته پس از انتشار متن مکالمه ترامپ اعلام کرد که دمکرات‌های مجلس نمایندگان تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهوری آمریکا را رسما آغاز می‌کنند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار