تشدید بازرسی اتباع در پاسگاه مرزی روسیه-قزاقستان-راهبرد معاصر

تشدید بازرسی اتباع در پاسگاه مرزی روسیه-قزاقستان

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که ضرورت بازرسی اتباع بیگانه در پاسگاه‌های مرزی بین روسیه و قزاقستان به باقیمانده تهدیدهای تروریستی مرتبط است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۳۸۲۹۱

به گزارش راهبرد معاصر، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه گارد مرزی روسیه با شرکای خارجی این کشور همکاری نزدیکی دارد، گفت که دلیل بازرسی اتباع بیگانه در مرز مشترک روسیه و قزاقستان باقیمانده تهدیدهای تروریستی است.

 

زاخارووا در واکنش به ورود شهروندان تاجیکستان به روسیه گفت: در مرز زمینی روسیه-قزاقستان یعنی جایی که مسیر تردد اتباع بیگانه است، تدابیر امنیتی تشدید خواهد شد.

 

وی افزود: به‌دنبال حمله تروریستی گسترده به سالن کنسرت «کروکوس» در ۲۲ مارس و همچنین در ارتباط با سایر تهدیدهای تروریستی، طرف روسی ملزم به اتخاذ این تدابیر است. به همین دلیل اقدامات مرتبط با تایید هویت در پاسگاه‌های مرزی، ضرورت دارد و این بازرسی صرف نظر از تابعیت افرادی که قصد عبور از مرز را دارند، صورت خواهد گرفت.

 

دیپلمات ارشد روس تاکید کرد: گارد مرزی روسیه، با نیت حسن همجواری و همچنین همکاری در حوزه مسائل امنیتی و ضدتروریستی، به منظور حل و فصل مشکلاتی که ممکن است رخ دهد، با شرکای خارجی تماس مستقیم دارد./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده