گروسی: از همکاری دانشمندان هسته‌ای ایران و جهان محروم شده‌ایم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

گروسی: از همکاری دانشمندان هسته‌ای ایران و جهان محروم شده‌ایم

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: به علت چالش‌های سیاسی، از همکاری دانشمندان هسته‌ای ایران و جهان محروم شده‌ایم.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۲۳۹۷۶۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعدازظهر امروز (سه شنبه) در نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای که در اصفهان در حال برگزاری است، اظهارداشت: در سال‌های گذشته با چالش‌های جدی در حوزه‌های سلامت، انرژی و موارد دیگری مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه انرژی هسته‌ای می‌تواند به بسیاری از چالش‌های حال حاضر پاسخ دهد، گفت: سیل‌ها و افزایش دمای هوا می‌تواند بر همه چیز اثر منفی بگذارد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد: چند ماه پیش در اجلاس COP تاکید شد که باید مصرف کربن به صفر برسد. بیماری‌هایی مانند سرطان یکی از جدی‌ترین چالش‌های جهان است و سالانه با بیش از ۴ میلیون کیس سرطان مواجه هستیم.

گروسی افزود: به علت چالش‌های سیاسی، از همکاری دانشمندان هسته‌ای ایران و جهان محروم شده‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این کنفرانس می‌تواند به ما کمک کند که این مشکلات حل شود. دیروز و امروز در تهران و اصفهان در خصوص مواجه با چالش‌ها گفتگو کردیم. / مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده