چرا مشکلات کامیون داران پیش آمد؟-راهبرد معاصر
سازمان هدفمندی یارانه‌ها: مردم حتما حساب بانکی خود را برای دریافت یارانه چک کنند عرضه اولیه سهام زاگرس دارو پارسیان در فرابورس ایران + جزییات وزیر نیرو: ۶ هزار مگاوات برق تا تابستان آتی وارد شبکه می‌شود طرح فروش نقدی و اقساطی مدیران خودرو دی ۱۴۰۳ + جدول و شرایط شرایط پیش فروش سایپا برای متقاضیان سامانه یکپارچه اعلام شد + جدول ممنوعیت فروش خودرو‌های وارداتی خارج از سامانه زیان ۲.۲ میلیارد دلاری سرقت رمزارز در ۲۰۲۴  ۴۴ میلیون نفر سود سهام عدالت گرفتند  قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۹/۳۰ قیمت مصوب میوه شب یلدا اعلام شد/ قیمت هندوانه، انار، خرمال، موز و نارنگی یارانه آذر واریز شد / دهک‌های چهارم تا نهم حسابشان را چک کنند شرایط فروش فوق العاده خودرو چانگان CS۳۵ تیپ ۳ واریز سود به بیش از ۴۴ میلیون مشمول سهام عدالت خاتمه یافت وزیر کار: ناترازی‌ها بیشتر از آنکه به شرایط امروز مربوط باشد، ریشه در برخی تصمیمات گذشته دارد آخرین قیمت ارز توافقی نیما/ دلار حواله ۶۲هزار و ۷۳۲ تومان شد

چرا مشکلات کامیون داران پیش آمد؟

احمدی زاده با تأکید بر اینکه خود تحریمی داخلی بدتر از تحریم های خارجی است، گفت: اگر ۲۰ سال پیش شهرک حمل و نقل افتتاح شده بود شاید امروز مشکلات کامیون داران هم رخ نمی داد اما دولت یک ریال هم به ما کمک نکرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 11
کد خبر: ۲۳۹۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ شهرک حمل و نقل تهران مجموعه ای بزرگ و در قالب ۳۰۰ هکتار اراضی است که قرار است در سه فاز تکمیل شده و ۳۲۰ شرکت حمل و نقلی را در خود جای دهد.

 

با تکمیل این شهرک همه شرکت های حمل و نقلی که در تهران دفتر و انبار دارند به این شهرک منتقل می شوند. شهرک حمل و نقل ۱۰۰ درصد توسط بخش خصوصی و بدون همکاری دولت در حال ساخت است.

 

این را حسین احمدی زاده رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل کالای برون شهری می گوید و معتقد است ارتباط شفاف و نزدیک راننده با شرکت حمل و نقلی یکی از اهداف اصلی در ساخت شهرک حمل و نقل است.

 

وی با بیان اینکه حدود ۲۶ سال است که پروژه احداث شهرک حمل و نقل معطل مانده است، افزود: دولت هیچ کمکی برای تکمیل این شهرک ۳۰۰ هکتاری نداشته است، البته ما دیگر هیچ انتظاری از دولت نداریم و همین که مانعی ایجاد نکنند، کافی است و اصلاً توقع نداریم دست ما را بگیرند؛ اگر ما هم با این همه سنگ اندازی در این بخش مانده ایم چون از جنس حمل و نقل هستیم و آبدیده شده ایم وگرنه هیچ سرمایه‌گذاری با این همه سنگ اندازی در این عرصه نمانده بود.

 

احمدی زاده اضافه کرد: زمانی که این اراضی را گرفتیم همه تپه ماهور بود اما بخش اعظمی از آن را مسطح کردیم ساخت و سازهایی هم در آن انجام شد، عده ای خانه و طلای زن و بچه خود را فروختند تا بتوانند ساختمان شرکت خود را در اینجا احداث کنند اما به دلیل عدم حمایت دولت و سنگ اندازی های زیاد یک فاز از سه فاز این پروژه هم هنوز تکمیل نشده است و ساختمان های نیمه کاره ضمن آنکه ساختمان‌هایی هم که ساخته شده اند به دلیل عدم استفاده دچار فرسایش شده اند.

 

رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل کالای برون شهری ادامه داد: با وجود آنکه استاندار و دیگر مقامات دولتی قول ارائه قیر به ما دادند اما هیچ قیری ارائه نشد و مسیرهای جاده ای داخل شهرک همه خاکی است و اگر مسیر ورودی شهرک هم امروز آسفالت شده است به احترام ورود وزیر راه و شهرسازی است که خودمان خجالت نکشیدیم.

 

احمدی زاده با تأکید بر اینکه خود تحریمی داخلی بدتر از تحریم های خارجی است، گفت: اگر ۲۰ سال پیش شهرک حمل و نقل افتتاح شده بود شاید امروز مشکلات کامیون داران هم رخ نمی داد اما دولت یک ریال هم به ما کمک نکرد.

 

وی با بیان اینکه شهرک حمل و نقل تهران در ۳ فاز اجرا می شود افزود: در فاز یک ۷۹ قطعه داریم که ۷۹ شرکت حمل و نقلی باید در این فاز وارد شهرک شوند البته هنوز هیچ شرکت حمل و نقلی به دلیل مشکلات مذکور کار خود را به صورت رسمی در شهرک آغاز نکرده است.

 

احمدی زاده از تکمیل ۷۰ درصد فاز یک شهرک حمل و نقل بدون همکاری دولت خبر داد و گفت: فعلاً عملیات فاز یک را به صورت جدی دنبال می‌کنیم، این در حالی است که هیچ دستگاه دولتی همکاری مناسبی با ما ندارد.

 

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالای برون‌شهری افزود: مجتمع‌های رفاهی، فرهنگی، مراکز ورزشی، هتل، مهمانسرا، تعمیرگاه و محل‌های پارک طولانی‌مدت در فازهای شهرک حمل و نقل دیده شده است تا خانواده راننده‌ها هم امکان استفاده از تسهیلات این شهرک را داشته باشند.

 

وی گفت: برای ۳۰۰ قطعه سه فاز شهرک حمل و نقل، کل هزینه‌ها ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود و ۵ هزار میلیارد ریال هم برآورد هزینه‌های زیربنایی، آب، برق، گاز، تلفن، جدول‌ها، آسفالت و غیره است.

احمدی زاده افزود: ساخت همین پلی که قرار بود به عنوان پل دسترسی جاده قدیم به شهرک حمل و نقل ساخته شود، برعهده دولت بود که ۱۰ سال اجرای آن به طول انجامید، در حالی که امکان ساخت آن در یک سال وجود داشت.

 

مشاهدات یک خبرنگار از شهرک حمل و نقل حاکی از آن است که هنوز بسیاری ساختمان نیمه کاره شرکت‌ها در فاز یک این شهرک وجود دارد، مسیرهای داخل شهرک و مقابل ساختمان شرکت ها به دلیل عدم همکاری دولت در ارائه قیر همگی خاکی است و انشعابات شهرک هم هنوز با مشکل مواجه است.

 

البته وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح فاز یک شهرک حمل و نقل تهران نیز اذعان داشت که این ایده از حدود ۲۸ سال پیش شروع شده بود و امروز فاز یک آن آماده شده است اما هنوز کار زیادی دارد.

به گفته رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالای برون‌شهری برآورد کل هزینه ها سرمایه‌گذاری برای ۳۰۰ قطعه سه فاز شهرک حمل و نقل تهران حدود ۷,۵۰۰ میلیارد ریال است و هزینه اجرای سازه های زیربنایی، آب، برق، گار، تلفن، جداول و آسفالت مجموعه هم ۵,۰۰۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

 

بنابراین گزارش قرار است در فاز یک تکمیل شهرک حمل و نقل ۷۹ شرکت حمل و نقلی وارد شهرک حمل و نقل تهران شوند.

 

منبع: فارس
ارسال نظر