قلعه صمصام به بخش خصوصی واگذار شد-راهبرد معاصر

قلعه صمصام به بخش خصوصی واگذار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز گفت: قلعه صمصام از طریق صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی به بخش خصوصی واگذار شده و در مرحله آماده‌سازی طرح مرمت است که پس از این اقدام مراحل اجرایی انجام می‌شود.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۵ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 08
کد خبر: ۲۵۶۷۲۳

به گزارش راهبرد معاصر، رحیم خاکی اظهار داشت: این پروژه‌های مرمتی از سال گذشته تاکنون در آثار و بنا‌های مختلف تاریخی استان شامل کاخ مروارید، کاخ سلیمانیه، کاروانسرای ینگی امام، پل تاریخی کرج، امامزاده هارون جوستان (ع)، امامزاده زید و رحمان (ع)، محوطه ازبکی، حمام شهرک طالقان و امامزاده احمد و محمود (ع) انجام شده و برخی نیز در حال انجام است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز افزود: همچنین امسال با پیگیری‌های انجام شده مطالعات مرمت و حفاظت بافت‌های تاریخی در شهر‌ها و روستا‌های استان از جمله کرج، اشتهارد و روستا‌های برغان، ورده و گیلیَرد آغاز شد که موضوعی بسیار ارزشمند برای حفاظت از آثار و بافت‌های تاریخی در جای جای استان است.

وی با بیان اینکه ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه میراث‌فرهنگی استان می‌تواند به تحول اقتصاد گردشگری این حوزه کمک کنند، گفت: عملیات مرمت کاخ شهرستانک توسط بهره‌بردار بخش خصوصی، تاکنون پیشرفت خوبی داشته و تکمیل آن می‌تواند نقش اساسی در رونق گردشگری این منطقه داشته باشد.

خاکی پروژه اکوکمپ گردشگری دستکند‌های اشتهارد که توسط بخش خصوصی در حال انجام است را پروژه‌های متمایز در کشور عنوان کرد که می‌تواند تحول اساسی در جذب گردشگران به استان البرز ایجاد کند.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز قلعه صمصام از طریق صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی به بخش خصوصی واگذار شده و در مرحله آماده‌سازی طرح مرمت است که پس از این اقدام مراحل اجرایی انجام می‌شود./ تسنیم 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار