به گزارش راهبرد معاصر، اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ توسط Systrom و Krieger راه اندازی شد.
تا ماه دسامبر ۲۰۱۰، تعداد کاربران این شبکه به ۱ میلیون نفر رسید.
اینستاگرام ۳۸.۶ میلیون پوند، از سرمایه گذاری سرمایه داران درآمد داشته است.
در ماه می ۲۰۱۳ اینستاگرام قابلیت برچسب زدن عکس را به همگان معرفی کرد.
در ژوئن همان سال، اشتراک گذاری ویدیو را آغاز کرد.
تا دسامبر سال ۲۰۱۴ اینستاگرام ۳۰۰ میلیون کاربر را به خود اختصاص داد.
استوریهای اینستاگرام در آگوست ۲۰۱۶ معرفی شدند.
هنگامی که اینستاگرام اولین ۱ میلیون کاربر خود را جذب کرد، فیس بوک بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر داشت.
بیش از ۸۰ ٪ کاربران اینستاگرام خارج از ایالات متحده زندگی میکنند.
۵۵ ٪ از افراد ۱۸-۲۹ ساله آمریکایی از اینستاگرام استفاده میکنند.
۳۲ ٪ از کاربران اینستاگرام در کالج شرکت کرده بودند. (تحصیلکرده اند)
اینستاگرام در سال ۲۰۱۷ بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر داشت.
این شبکه اجتماعی روزانه ۳۰۰ میلیون کاربر دارد.
هر روز ۴.۲ میلیارد لایک ارسال میشود.
هر روز ۹۵ میلیون عکس و فیلم در اینستاگرام به اشتراک گذاشته میشود.
تاکنون ۴۰ میلیارد عکس و فیلم در این شبکه به اشتراک گذاشته شده است.
اینستاگرام در سال ۲۰۱۶، ۱.۲ میلیارد پوند درآمد تبلیغاتی به همراه آورد.
اینستاگرام ۸.۴ ٪ از درآمد جهانی تبلیغات موبایل در Facebook را در اختیار دارد.
پیش بینی میشود سهم درآمد اینستاگرام تا سال ۲۰۱۸ به ۱۸ درصد برسد.
۱۳ سال حداقل میزان سنی است که برای افتتاح حساب اینستاگرام لازم دارید.
محبوبترین عکس در اینستاگرام تقریباً ۶ میلیون لایک خورده است.
از نظر آماری بهترین زمان برای ارسال در اینستاگرام چهارشنبه ساعت ۵ عصر است.
دوشنبه بین ساعت ۷ و ۱۰ شب بدترین زمان برای ارسال مطالب است.
اینستاگرام با هشتگ # Selfie نزدیک به ۳۰۰ میلیون عکس دارد.
Claredon بهترین فیلتر در ایالات متحده است.
محبوبترین فیلتر جهان نیز Claredon است.
اکثر سلفیهای اینستاگرام هیچ فیلتر اضافهای ندارند.
بهترین هشتگ برای بازاریابی #social است.
بهترین هشتگ به طور کلی #love است.
بهترین هشتگ برای رستورانها # غذا است با # غذاهای یک ثانیهای است.
سایر برنامههای منتشر شده توسط اینستاگرام Layouts، Boomerang و Hyperlapse هستند.
اینستاگرام بیش از یک میلیارد بار در دستگاههای اندرویدی و بیش از ۸ میلیون بار در IOS بارگیری شده است.
در سال ۲۰۱۶ اینستاگرام توسط ۴۸.۸ ٪ از مارکهای دنیا استفاده میشد.
تا پایان سال ۲۰۱۷ این تعداد به ۷۰.۷ ٪ رسید.
مارکهای برتر به طور متوسط ۴.۹ بار در روز در اینستاگرام پست میکنند.
۵۰ ٪ از کاربران اینستاگرام حداقل از یک مارک استفاده میکنند.
۵ ٪ از کسانی که در اینستاگرام فعال هستند، پس از الهام گرفتن از یک پست اقدام به کاری میکنند.
برترین برند اینستاگرام «نایک» با ۶۸.۱ میلیون دنبال کننده است.
«National Geographic» با ۶۵.۷ میلیون نفر دومین برند اینستاگرام است.
به غیر از خود اینستاگرام با ۲۰۳، ۰۱۸، ۸۵۵ فالوور، ۹ خواننده معروف از ۱۰ پروفایل برتر این شبکه برخوردارند و در بین آنها تنها «کریستیانو رونالدو» فوتبالیست معروف با ۸۴.۹۹۱.۸۳۵ نفر بیشترین فالوور را داراست.
منبع: ایسکانیوز