به گزارش راهبرد معاصر؛ مدیرعامل شرکت حملونقل جادهای گروه کشتیرانی یادآور شد: طی فراخوان مجدد، آماده واگذاری تعداد بیشتری کامیون هستیم و کامیونهای تولید یک شرکت داخلی در این طرح به متقاضیان واگذار میشود.
وی افزود: این کامیونها به سه صورت یدک چادردار با پیش پرداخت 3 میلیارد تومانی، تیغه کانتینربر با پیش پرداخت 2 میلیارد تومانی و کفی با پیش پرداخت 2.4 میلیارد تومانی آماده تحویل به متقاضیان جدید هستند.
وی اقساط ماهانه این کامیونها را در سال اول 90 میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: طی قرارداد 5 ساله با رانندگان، طی سالهای دوم تا پنجم 30درصد به مبلغ اقساط سال اول افزوده خواهد شد. در پایان قرارداد 5 ساله اگر رانندگان به موقع اقساط خود را پرداخت کرده باشند مالکیت کامیون به آنان واگذار خواهد شد.
وی یکی از مزایای مشارکت با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای رانندگان را، وجود بیوقفه بار دانست و افزود: طی قرارداد، مقرر شده اگر شرکت در مقطعی بار برای حمل نداشته باشد رانندگان آزاد هستند که بارهای دیگر را نیز حمل کنند.
وی سیاست کلی گروه کشتیرانی را تقویت ناوگان جادهای به منظور تبدیل شدن به یک شرکت حملونقل چندوجهی دانست و ادامه داد: با دریافت پیش پرداخت هر کامیون موجود، یک کامیون جدید برای واگذاری خریداری شده و به متقاضی بعدی تحویل میشود.
وی با اشاره به آغاز نصب GPS روی کامیونها، گفت: در این خصوص با یکی از شرکتهای داخلی قراردادی امضا شده است. با توجه به اینکه هدف گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از تأسیس شرکت حملونقل جادهای، حملونقل DOOR TO DOOR است، مقرر شده در آینده نزدیک برخی از کامیونها در مسیرهای بینالمللی نیز فعال شوند؛ به عبارتی کالاهایی که از سوی ناوگان کشتیرانی از مبدأ بنادر چین یا هند در بنادر جنوبی کشور تخلیه میشوند با بهرهگیری از کامیونهای گروه کشتیرانی به مقاصد خود حمل میشوند همچنین کالاهای ترانزیتی نیز از این طریق حمل خواهند شد تا زنجیرۀ لجستیکی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تکمیل شود./ تسنیم