قطع ارتباط دانشگاه بلژیکی با مراکز اسرائیلی-راهبرد معاصر

قطع ارتباط دانشگاه بلژیکی با مراکز اسرائیلی

یک دانشگاه بلژیکی اعلام کرد که روابط خود با سه مرکز اسرائیلی را قطع کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۲۴۱۰۸۹

به گزارش راهبرد معاصر، در ادامه واکنش‌های دانشگاهی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، دانشگاه گنت بلژیک اعلام کرده است که با ۳ مرکز تحقیقاتی اسرائیلی روابط خود را قطع می‌کند.

 

این دانشگاه بلژیکی تاکید کرده است که این مراکز در تولید تسلیحات با ارتش اسرائیل همکاری داشتتند و از این رو بدلیل جنایات در جنگ غزه، بعد از این با این مراکز همکاری انجام نخواهد شد.

 

در اروپا واکنش‌ها به جنایات جنگی اسرائیل در غزه همچنان ادامه دارد. ساعاتی پیش نیز وزیر حمل و نقل اسپانیا به صورت رسمی اعلام کرد که ما از پهلوگیری یک کشتی تسلیحاتی به مقصد اسرائیل در بندر کارتاخنا در جنوب شرقی اسپانیا خودداری کردیم.

 

اسپانیا یکی از سرسخت‌ترین منتقدان اروپایی اسرئیل است. پیش از این نیز کشورهای عربی و اتحادیه اروپا طی نشستی در نوامبر گذشته به میزبانی اسپانیا توافق کرده بودند که راه حل دو دولتی تنها راه برای خاتمه دادن به درگیری‌های میان فلسطین و رژیم صهیونیستی است.

 

از سوی دیگر، «یائیر لاپید»، رهبر مخالفان دولت نتانیاهو به شدت از نتانیاهو انتقاد و بیان داشت که «دولت کنترل اوضاع را از دست داده است و در حالی که هر روز نظامیان در غزه کشته می‌شوند، آنها (مقامات رژیم صهیونیستی) در صفحات تلویزیون با هم درگیر می‌شوند.»

 

به گزارش شبکه عبری زبان کان، لاپید افزود که دولت خود اخلالگر و مخل امنیت است. وزرا در مقابل اتاق نشست کابینه تظاهرات می‌کنند و بخشی از دولت اجازه ارسال کمک‌ها (به غزه) را می‌دهد و بخشی دیگر آن را به آتش می‌کشد.

 

رهبر جریان اپوزیسیون اسرائیل همچنین تاکید کرد که «روابط با آمریکا رو به فروپاشی است و طبقه متوسط نیز در حال فروپاشی است و کنترل اوضاع در شمال (فلسطین اشغالی) را نیز از دست داده‌اند.»

 

لاپید خطاب به دولت صهیونیستی بیان داشت: «نمی‌توانید این مسیر را ادامه دهید و ما با این دولت به پیروزی نمی‌رسیم.»

 

اوضاع در غزه نیز برای صهیونیست‌ها سخت و چالش برانگیز شده و ساعاتی پیش گردان‌های قسام طی بیانیه جدیدی اعلام کرد که مجاهدان این گردان‌ها یک نیروی مهندسی ارتش صهیونیستی را به سمت دامی از پیش طراحی شده کشانده و به محض رسیدن این نیرو به مکان مورد نظر با منفجر کردن بمب ضد نفر، آنها را به قتل رسانده و زخمی کرد.

 

این عملیات در خیابان جورج در نزدیکی مسجد تابعین در شرق شهر رفح اتفاق افتاده است.

 

پیش ازاین نیز، سخنگوی ارتش صهیونیستی اعلام کرده بود که ستوان یکم ران یعبیتس ۳۹ ساله از نیروهای تیپ بیسلماخ در انفجاری در محدوده پیرامونی نوار غزه کشته شده است.

 

ساعاتی پیش نیز، ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن ۱۵ نظامی خود در نبردهای دو جبهه شمالی فلسطین اشغالی و نوار غزه طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد و اعلام کرد که ۱۱ نظامی در محورهای مختلف جنگ در نوار غزه زخمی شده‌اند.

 

همچنین در عملیات مشترک دیگری میان گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس، یک دستگاه تانک میرکاوا با راکت ضد زره یاسین ۱۰۵ هدف قرار گرفت و شماری از نیروهای پیاده نظام رژیم صهیونیستی پس از درگیری در اطراف این تانک کشته و یا زخمی شدند.

 

گردان‌های قسام نیز سه دستگاه تانک «میرکاوا ۴» را هم در شرق شهر جبالیا در شمال نوار غزه با راکت‌های ضد زره یاسین ۱۰۵ هدف حملات خود قرار دادند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده