۸ استان در شرایط بارشی زیر نرمال-راهبرد معاصر

۸ استان در شرایط بارشی زیر نرمال

سخنگوی صنعت آب گفت: با وقوع بارش مناسب و متوازن در سطح کشور، ورودی به سدهای کشور در شرایط مساوی با سال گذشته قرار گرفت البته همچنان ۱۵ درصد سدهای مهم کشور دارای پرشدگی کمتر از ۲۰ درصد هستند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۲۴۱۹۰۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور با تشریح آخرین وضعیت سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا 30 اردیبهشت 1403 گفت: ورودی سدهای کشور تاکنون 32.2 میلیارد متر مکعب بوده است و این میزان ورودی باعث افزایش 5 درصدی حجم پرشدگی مخازن نسبت به سال قبل گردیده است.

وی با اشاره به کاهش بیش از 20 درصدی بارش استان تهران نسبت به نرمال، درصد پر شدگی سدهای تامین کننده آب شرب پایتخت را 30 درصد خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به شروع فصل گرم و افزایش نیاز آبی، مدیریت مصرف در سطح کشور به ویژه در آب شرب پایتخت بسیار حائز اهمیت است.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: بر اساس شبکه باران‌سنجی مبنای وزارت نیرو بارندگی کشور نسبت به میانگین دوره مشابه دراز مدت 3 درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته 21 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد استان‌های تهران، قزوین، بوشهر، سمنان و فارس بیشترین کاهش بارندگی را دارند و استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان جنوبی و ایلام از بیشترین افزایش بارش نسبت به نرمال برخوردار هستند.

سخنگوی صنعت آب با اشاره به بارش‌های مناسب هفته‌های گذشته میزان پرشدگی سدهای کشور تا 30 اردیبهشت 1403 را 68 درصد اعلام کرد و گفت: با وقوع بارش مناسب و متوازن در سطح کشور، ورودی به سدهای کشور در شرایط مساوی با سال گذشته قرار گرفت البته همچنان 15 درصد سدهای مهم کشور دارای پرشدگی کمتر از 20 درصد هستند./تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده